Reklama
Rozwiń
Reklama

„Chińska Zara” chce powtórzyć sukces Temu. Prezes firmy zapowiada ekspansję

Chińskim gigantom handlu w internecie udało się podbić rynki europejskie, a także amerykański. Tym szlakiem, przetartym przez gigantów w rodzaju Temu czy Shein, chce podążyć firma, którą coraz częściej określa się mianem „chińskiej Zary”.

Publikacja: 03.03.2025 13:13

Kluczem do sukcesu marki Urban Revivo mają być specjalnie zaprojektowane sklepy stacjonarne, a także

Kluczem do sukcesu marki Urban Revivo mają być specjalnie zaprojektowane sklepy stacjonarne, a także przystępne ceny ubrań: nie tak niskie jak Shein czy Temu, a zarazem konkurencyjne wobec Zary czy H&M.

Foto: Adam Gray/Bloomberg

Chińska marka odzieżowa Urban Revivo po ogromnym sukcesie w swojej ojczyźnie zapowiada ekspansję na rynki zagraniczne, również w Europie. Pierwsze sklepy mają powstać na Starym Kontynencie jeszcze w tym roku. Czy Urban Revivo zdoła pokonać marki Shein i Temu – swoich rodzimych rywali?

Zara z Chin: Marka odzieżowa Urban Revivo zapowiada globalną ekspansję

Marka Urban Revivo powstała w 2006 roku w chińskim Guangzhou, jej założycielem jest biznesmen Leo Li. Mniej więcej tym samym czasie hiszpańska Zara otworzyła swój pierwszy sklep w Chinach. Jednak to Urban Revivo udało się zawojować chiński rynek.

Obecnie chińska marka posiada ponad 400 sklepów na całym świecie. Większość znajduje się w Chinach, gdzie Urban Revivo ma więcej sklepów niż wspomniana Zara czy szwedzki H&M.

Czytaj więcej

Wraca trend znienawidzony przez pokolenie Z. Na kilka lat zniknął ze świata mody

Model działania marki przypomina Shein i Temu – w każdym tygodniu zespół kilkuset projektantów Urban Revivo tworzy setki projektów nowych ubrań, które szybko trafiają na rynek. W odróżnieniu od wspomnianych gigantów fast fashion bardzo ważnym kanałem sprzedaży dla Urban Revivo są bardzo „instagramowe” i nowoczesne sklepy stacjonarne, które zaprojektowano tak, aby oferowały młodym klientkom bogate „doświadczenia” w trakcie zakupów.

Reklama
Reklama
Wnętrze sklepu Urban Revivo w Nowym Jorku.

Wnętrze sklepu Urban Revivo w Nowym Jorku.

Foto: Adam Gray/Bloomberg

Taki właśnie jest pierwszy w Stanach Zjednoczonych sklep Urban Revivo, który pod koniec lutego otworzył się na nowojorskim SoHo. Jeszcze w 2025 roku mają do niego dołączyć kolejne, również w Europie. Swoimi ambitnymi planami ekspansji na rynki zachodnie i azjatyckie twórca marki Leo Li podzielił się w rozmowie z „Bloombergiem”.

Li zapowiedział, że jeszcze w tym roku dwa kolejne sklepy otworzą się w Londynie. Do końca tego roku biznesmen planuje otworzyć łącznie 25 nowych sklepów, również w Azji i na Bliskim wschodzie. W przyszłym roku ich liczba ma sięgnąć setki.

Czy „chińska Zara” powtórzy sukces Shein i Temu?

Założyciel Urban Revivo poinformował, że nowym sklepom będzie towarzyszyć rozbudowa łańcucha dostaw z nowymi fabrykami, które mają powstać w poszczególnych krajach. Podobnie jak wiele innych chińskich marek, Urban Revivo chce w ten sposób uniknąć negatywnych skutków nowej polityki celnej Stanów Zjednoczonych.

Wnętrze sklepu Urban Revivo w Nowym Jorku.

Wnętrze sklepu Urban Revivo w Nowym Jorku.

Foto: Adam Gray/Bloomberg

Pierwsza fabryka Urban Revivo w Europie powstanie jeszcze w tym roku w Turcji, marka będzie też polegała na lokalnych dostawcach. Zasada produkcji będzie taka, że lokalnie będą powstawać najmodniejsze ubrania, zaś w Chinach – te bardziej ponadczasowe i odporne na szybko zmieniające się trendy w modzie. Li spodziewa się, że nowy łańcuch dostaw będzie odpowiadał za przynajmniej połowę produkcji ubrań, które będą trafiać na rynki zagraniczne.

Reklama
Reklama

W rozmowie z „Bloombergiem” Li przyznaje, że w Chinach działa tak wiele marek, że tym największym udaje się zdobyć dla siebie nie więcej niż dwa procent udziału w rynku. Jeżeli dodać do tego stagnację chińskiej gospodarki, to ekspansja za granicę staje się jedyną szansą na rozwój.

Leo Li spodziewa się, że jeżeli jego plan się powiedzie, to w dłuższej perspektywie rynek amerykański i europejski będą odpowiadały za przynajmniej 30 procent globalnej sprzedaży wyrobów marki. Kluczem do sukcesu mają być specjalnie zaprojektowane sklepy Urban Revivo, a także przystępne ceny ubrań: nie tak niskie jak Shein czy Temu, a zarazem konkurencyjne wobec Zary czy H&M.

Chińska marka odzieżowa Urban Revivo po ogromnym sukcesie w swojej ojczyźnie zapowiada ekspansję na rynki zagraniczne, również w Europie. Pierwsze sklepy mają powstać na Starym Kontynencie jeszcze w tym roku. Czy Urban Revivo zdoła pokonać marki Shein i Temu – swoich rodzimych rywali?

Zara z Chin: Marka odzieżowa Urban Revivo zapowiada globalną ekspansję

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Reklama
Moda
Nowe zasady mody biurowej. Cichy luksus, mokasyny i mężczyźni w perłach
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Moda
Branża luksusowa schodzi na ziemię. Klienci chcą, by sprzedawać im emocje
Moda
Jak przekonać pokolenie Z do małżeństw? Nowy plan giganta rynku sukni ślubnych
Moda
Rusza flagowy sklep Uniqlo w Warszawie. Debiut innowacyjnej usługi Re.Uniqlo
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Moda
Nowy projekt buntowników świata mody. Te ubrania pielęgnują skórę jak kosmetyki
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama