„Chińska Zara” chce powtórzyć sukces Temu. Prezes firmy zapowiada ekspansję

Chińskim gigantom handlu w internecie udało się podbić rynki europejskie, a także amerykański. Tym szlakiem, przetartym przez gigantów w rodzaju Temu czy Shein, chce podążyć firma, którą coraz częściej określa się mianem „chińskiej Zary”.

Publikacja: 03.03.2025 13:13

Kluczem do sukcesu marki Urban Revivo mają być specjalnie zaprojektowane sklepy stacjonarne, a także

Kluczem do sukcesu marki Urban Revivo mają być specjalnie zaprojektowane sklepy stacjonarne, a także przystępne ceny ubrań: nie tak niskie jak Shein czy Temu, a zarazem konkurencyjne wobec Zary czy H&M.

Foto: Adam Gray/Bloomberg

Chińska marka odzieżowa Urban Revivo po ogromnym sukcesie w swojej ojczyźnie zapowiada ekspansję na rynki zagraniczne, również w Europie. Pierwsze sklepy mają powstać na Starym Kontynencie jeszcze w tym roku. Czy Urban Revivo zdoła pokonać marki Shein i Temu – swoich rodzimych rywali?

Zara z Chin: Marka odzieżowa Urban Revivo zapowiada globalną ekspansję

Marka Urban Revivo powstała w 2006 roku w chińskim Guangzhou, jej założycielem jest biznesmen Leo Li. Mniej więcej tym samym czasie hiszpańska Zara otworzyła swój pierwszy sklep w Chinach. Jednak to Urban Revivo udało się zawojować chiński rynek.

Obecnie chińska marka posiada ponad 400 sklepów na całym świecie. Większość znajduje się w Chinach, gdzie Urban Revivo ma więcej sklepów niż wspomniana Zara czy szwedzki H&M.

Czytaj więcej

Wraca trend znienawidzony przez pokolenie Z. Na kilka lat zniknął ze świata mody

Model działania marki przypomina Shein i Temu – w każdym tygodniu zespół kilkuset projektantów Urban Revivo tworzy setki projektów nowych ubrań, które szybko trafiają na rynek. W odróżnieniu od wspomnianych gigantów fast fashion bardzo ważnym kanałem sprzedaży dla Urban Revivo są bardzo „instagramowe” i nowoczesne sklepy stacjonarne, które zaprojektowano tak, aby oferowały młodym klientkom bogate „doświadczenia” w trakcie zakupów.

Wnętrze sklepu Urban Revivo w Nowym Jorku.

Wnętrze sklepu Urban Revivo w Nowym Jorku.

Foto: Adam Gray/Bloomberg

Taki właśnie jest pierwszy w Stanach Zjednoczonych sklep Urban Revivo, który pod koniec lutego otworzył się na nowojorskim SoHo. Jeszcze w 2025 roku mają do niego dołączyć kolejne, również w Europie. Swoimi ambitnymi planami ekspansji na rynki zachodnie i azjatyckie twórca marki Leo Li podzielił się w rozmowie z „Bloombergiem”.

Li zapowiedział, że jeszcze w tym roku dwa kolejne sklepy otworzą się w Londynie. Do końca tego roku biznesmen planuje otworzyć łącznie 25 nowych sklepów, również w Azji i na Bliskim wschodzie. W przyszłym roku ich liczba ma sięgnąć setki.

Czy „chińska Zara” powtórzy sukces Shein i Temu?

Założyciel Urban Revivo poinformował, że nowym sklepom będzie towarzyszyć rozbudowa łańcucha dostaw z nowymi fabrykami, które mają powstać w poszczególnych krajach. Podobnie jak wiele innych chińskich marek, Urban Revivo chce w ten sposób uniknąć negatywnych skutków nowej polityki celnej Stanów Zjednoczonych.

Wnętrze sklepu Urban Revivo w Nowym Jorku.

Wnętrze sklepu Urban Revivo w Nowym Jorku.

Foto: Adam Gray/Bloomberg

Pierwsza fabryka Urban Revivo w Europie powstanie jeszcze w tym roku w Turcji, marka będzie też polegała na lokalnych dostawcach. Zasada produkcji będzie taka, że lokalnie będą powstawać najmodniejsze ubrania, zaś w Chinach – te bardziej ponadczasowe i odporne na szybko zmieniające się trendy w modzie. Li spodziewa się, że nowy łańcuch dostaw będzie odpowiadał za przynajmniej połowę produkcji ubrań, które będą trafiać na rynki zagraniczne.

W rozmowie z „Bloombergiem” Li przyznaje, że w Chinach działa tak wiele marek, że tym największym udaje się zdobyć dla siebie nie więcej niż dwa procent udziału w rynku. Jeżeli dodać do tego stagnację chińskiej gospodarki, to ekspansja za granicę staje się jedyną szansą na rozwój.

Leo Li spodziewa się, że jeżeli jego plan się powiedzie, to w dłuższej perspektywie rynek amerykański i europejski będą odpowiadały za przynajmniej 30 procent globalnej sprzedaży wyrobów marki. Kluczem do sukcesu mają być specjalnie zaprojektowane sklepy Urban Revivo, a także przystępne ceny ubrań: nie tak niskie jak Shein czy Temu, a zarazem konkurencyjne wobec Zary czy H&M.

Chińska marka odzieżowa Urban Revivo po ogromnym sukcesie w swojej ojczyźnie zapowiada ekspansję na rynki zagraniczne, również w Europie. Pierwsze sklepy mają powstać na Starym Kontynencie jeszcze w tym roku. Czy Urban Revivo zdoła pokonać marki Shein i Temu – swoich rodzimych rywali?

Zara z Chin: Marka odzieżowa Urban Revivo zapowiada globalną ekspansję

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Moda
Nowa gwiazda branży luksusowej. Rekordowe zyski producenta popularnych torebek
Moda
Wraca trend znienawidzony przez pokolenie Z. Na kilka lat zniknął ze świata mody
Moda
Sukces najbogatszej firmy rodzinnej w Europie. Miliardy euro do podziału
Moda
Europejski gigant mody tworzy nową firmę. To sposób na jedną z bolączek branży
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Moda
Nike wprowadza na rynek nową markę. To ma być sposób na wyjście z kryzysu
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”