Chińska marka odzieżowa Urban Revivo po ogromnym sukcesie w swojej ojczyźnie zapowiada ekspansję na rynki zagraniczne, również w Europie. Pierwsze sklepy mają powstać na Starym Kontynencie jeszcze w tym roku. Czy Urban Revivo zdoła pokonać marki Shein i Temu – swoich rodzimych rywali?
Zara z Chin: Marka odzieżowa Urban Revivo zapowiada globalną ekspansję
Marka Urban Revivo powstała w 2006 roku w chińskim Guangzhou, jej założycielem jest biznesmen Leo Li. Mniej więcej tym samym czasie hiszpańska Zara otworzyła swój pierwszy sklep w Chinach. Jednak to Urban Revivo udało się zawojować chiński rynek.
Obecnie chińska marka posiada ponad 400 sklepów na całym świecie. Większość znajduje się w Chinach, gdzie Urban Revivo ma więcej sklepów niż wspomniana Zara czy szwedzki H&M.
Czytaj więcej
Pokoleniu Z zawdzięczamy wiele trendów dominujących obecnie w modzie – wystarczy choćby wspomnieć popularność spodni o niezwykle szerokich nogawkach. Wygląda jednak na to, że wpływ młodych ludzi na trendy nie jest tak potężny, jak można by sądzić.
Model działania marki przypomina Shein i Temu – w każdym tygodniu zespół kilkuset projektantów Urban Revivo tworzy setki projektów nowych ubrań, które szybko trafiają na rynek. W odróżnieniu od wspomnianych gigantów fast fashion bardzo ważnym kanałem sprzedaży dla Urban Revivo są bardzo „instagramowe” i nowoczesne sklepy stacjonarne, które zaprojektowano tak, aby oferowały młodym klientkom bogate „doświadczenia” w trakcie zakupów.