Analitycy platformy zakupowej Lyst opublikowali właśnie swój ceniony w branży mody raport, będący zestawieniem najbardziej pożądanych luksusowych marek odzieżowych. W czołówce nastąpiło sporo zmian.
Lyst Index: Sukces domu mody Alaïa. Na czym polega fenomen tej marki?
Na czele listy Lyst Index doszło to przetasowań – dotychczasowy lider, hiszpański dom mody Loewe, musiał ustąpić pierwszeństwa włoskiej marce Miu Miu, która od pewnego czasu bardzo pewnie poczyna sobie w świecie mody. Jednak największe zainteresowanie wywołał awans domu mody Alaïa, który w aktualnym rankingu Lyst zaliczył spory awans i znalazł się na miejscu piątym wśród najbardziej pożądanych marek luksusowych na świecie.
Dom mody Alaïa powstał w Paryżu w 1964 roku. Jego założycielem był nieżyjący już tunezyjski projektant Azzedine Alaïa, którego uważa się za jednego z najbardziej utalentowanych twórców współczesnej mody. Jego kobiece i zarazem innowacyjne kreacje podbiły serca klientek, przenikły też to popkultury — między innymi za sprawą popularnego w latach 90. serialu młodzieżowego „Słodkie zmartwienia”.
Czytaj więcej
Branża dóbr luksusowych boleśnie odczuwa osłabienie na rynku. Okazuje się jednak, że nie wszyscy mają takie kłopoty. Jedna ze znanych włoskich marek radzi sobie bardzo dobrze. Na czym polega sekret sukcesu Brunello Cucinellego?
Marka Alaïa stała się jednym z największych wygranych trzeciego kwartału 2024 roku, o czym świadczą wyniki aktualnego raportu platformy Lyst. Zestawienie powstaje na drodze analizy zachowań użytkowników aplikacji zakupowej Lyst (między innymi liczby wyszukań i transakcji zakupu), a także popularności marek w internecie, w tym w mediach społecznościowych.