Kanye West wraca do gry. Wskrzesił swoją pierwszą markę odzieżową

Kanye West, raper, który spotkał się z powszechnym ostracyzmem po serii wypowiedzi rasistowskich i antysemickich, próbuje wyjść z wizerunkowego i finansowego dołka. Właśnie wskrzesił swoją starą markę odzieżową.

Publikacja: 08.11.2023 15:53

Kanye West wraca do gry. Wskrzesił swoją pierwszą markę odzieżową

Foto: Dylan Travis/ABACA/PAP

Raper Kanye West, który jakiś czas temu zmienił swoją godność na krótkie „Ye”, nie miał łatwego roku. Po serii skandali i nieudanych próbach wydobycia się na powierzchnię Amerykanin postanowił wskrzesić Pastelle — streetwearową markę odzieżową, którą założył 15 lat temu.

Marka Kanye Westa Pastelle wraca na rynek po prawie dwóch dekadach nieobecności

Kanye West założył streetwearową markę Pastelle 2008 roku, była to pierwsza marka odzieżowa rapera. Jej flagowymi produktami były kurtki o bardzo popularnym w Stanach Zjednoczonych fasonie nawiązującym do sportowych kurtek, które noszą studenci amerykańskich college’ów i uniwersytetów.

Czytaj więcej

Kim Kardashian i Skims: kulisy biznesu, który uczynił z niej miliarderkę

Do grona współtwórców marki Pastelle należały takie słynne postaci świata mody jak nieżyjący już projektant Virgil Abloh czy Kim Jones, zasiadający obecnie na stanowisku dyrektora kreatywnego domu mody Fendi oraz męskiej linii Diora. Mimo to żywot Pastelle był krótki, bo — jak sam wówczas twierdził West — marka, która w niektórych kręgach już wtedy zyskała status kultowej, nie była jeszcze gotowa na to, aby zawojować świat streetwearu.

Pewne sygnały na temat powrotu Pastelle pojawiły się jeszcze w 2016 i 2017 roku, zaś w trakcie ubiegłorocznego tygodnia mody w Paryżu córka Kanye Westa, North, wystąpiła w archiwalnej niebieskiej kurtce Pastelle. Dopiero przed kilkoma dniami marka wydała oficjalne oświadczenie, którą cytują takie magazyny poświęcone modzie.

Po prawie 20 latach od stworzenia Pastelle West postanowił najwyraźniej dać swojej marce drugą szansę i sprawdzić, czy odniesie sukces w trzeciej dekadzie XXI wieku. Co ciekawe, w odróżnieniu od chociażby marki Yeezy, raper i projektant mody w jednej osobie nie zdecydował się obsadzić samego siebie w roli dyrektora kreatywnego marki, nie ujawnia się też jako głowa całego przedsięwzięcia.

Dyrektorem kreatywnym Pastelle został Ian Connor, były stylista Kanye Westa. Przy wsparciu influencera Bloody Osirisa, artysty KAWS, nowojorskiego projektanta Christiana Azzinaro oraz szeregu innych postaci ze świata mody ulicznej Connor ma kreować markę będącą „fuzją współczesnej estetyki i kulturowej głębi, definiującej kolekcję”.

Kanye West daje sobie jeszcze jedną szansę

Od kiedy Kanye West zdecydował się wprowadzić swoją pierwszą markę odzieżową w stan hibernacji, zajął się szeregiem innych przedsięwzięć w dziedzinie mody. Jak dotąd największy sukces osiągnęła marka Yeezy, którą raper założył w kolaboracji z Adidasem w 2009 roku.

Druga połowa 2022 roku była dla Westa wyjątkowo trudna. Po swoich antysemickich wypowiedziach i kontrowersyjnych publikacjach w mediach społecznościowych Adidas zerwał współpracę z raperem. To samo zrobiły też marki Gap i Balenciaga, których West był ambasadorem.

Mimo to West nie próżnuje. Przygotowuje nową płytę, a od niedawna oczekuje na rejestrację swojej najnowszej marki lifestyle’owej Yews. Budzi ona jednak niemałe kontrowersje, ponieważ kojarzy się z angielskim słowem „Jews” („Żydzi”). W przypadku Westa wybór takiej, a nie innej nazwy, wydaje się być wyjątkowo nietrafiona.

Nowe oraz archiwalne projektu marki Pastelle mają zostać zaprezentowane w dniach 18-19 listopadzie podczas streetwerowego festiwalu ComplexCon w kalifornijskim mieście Long Beach.

Raper Kanye West, który jakiś czas temu zmienił swoją godność na krótkie „Ye”, nie miał łatwego roku. Po serii skandali i nieudanych próbach wydobycia się na powierzchnię Amerykanin postanowił wskrzesić Pastelle — streetwearową markę odzieżową, którą założył 15 lat temu.

Marka Kanye Westa Pastelle wraca na rynek po prawie dwóch dekadach nieobecności

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Moda
Pieniądze nie mają dla nich znaczenia. Klienci VIC: nadzieja branży luksusowej
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka na świecie. Za jej sukcesem stoi film z Zendayą
Moda
Słynna marka luksusowa powraca. Wznowi produkcję po 12 latach nieobecności
Moda
Adidas pozywa znanego projektanta mody. Wojna o prawa do motywu pasków
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Moda
Śledztwo we Włoszech: ujawniono, ile kosztuje produkcja luksusowych torebek