Działająca od 1967 roku firma Chick-fil-A, jedna z najpopularniejszych amerykańskich sieci fastfood, w najbliższych latach chce zacząć międzynarodową ekspansję – informuje dziennik „Wall Street Journal”. To dla Chick-fil-A pierwsza próba wyjścia poza rynek amerykański. Jak informuje „WSJ”, na ekspansję szefowie firmy chcą przeznaczyć miliard dolarów.
Sieć fastfood Chick-fil-A pojawi się w Europie
Mająca siedzibę w Atlancie sieć Chick-fil-A, w najbliższych latach chce stawiać na Azję i Europę. Na tych dwóch kontynentach restauracje Chick-fil-A mają pojawić się do 2026 roku. Szefostwo liczy na to, że restauracje, które funkcjonować będą poza USA przyniosą zyski porównywalne do 2700 restauracji działających w Stanach Zjednoczonych. Mimo, że amerykańskie lokale należące do firmy zamknięte są w niedziele, ich średnią sprzedaż za 2021 rok szacuje się na około 6,3 miliona dolarów. To cztery razy więcej niż średnia krajowa dla konkurentów sieci – KFC czy Popeyes.
– Czujemy, że nadszedł czas, aby sprawdzić, jak będziemy sobie radzić na rynkach międzynarodowych, tak abyśmy mogli wyciągnąć z tego naukę – podkreślił w rozmowie z „The Wall Street Journal” Andrew Cathy, dyrektor generalny firmy. – Chick-fil-A ma mnóstwo przestrzeni do rozwoju w USA, ale międzynarodowa obecność jest konieczna, planujemy teraz naszą przyszłość - dodał.
Czytaj więcej
Nieznana w Polsce, ale słynna w USA sieć Popeyes ma w 2023 roku pojawić się w Polsce.
Chick-fil-A: wielki rywal KFC
Flagowy produkt sieci Chick-fil-A – kanapka z piersią z kurczaka, marynowanym ogórkiem i pikantnym sosem – jest przedmiotem trwającej od lat bitwy pomiędzy amerykańskimi sieciówkami typu fastfood. Bo choć podobne produkty ten można znaleźć w McDonald’s, Popeyes Louisiana Kitchen czy KFC, to wyniki sprzedaży pokazują, że właśnie kanapkę z Chick-fil-A najbardziej lubią Amerykanie.