Mat Kubaj zaprojektował nowy showroom polskiej marki kosmetyków MOKOSH

Autorem pierwszego showroomu marki MOKOSH jest Mat Kubaj, polski artysta i designer. Inspiracją dla minimalistycznych wnętrz showroomu było surowe piękno natury.

Publikacja: 24.05.2022 14:58

Nowy showroom marki MOKOSH.

Nowy showroom marki MOKOSH.

Foto: Materiały prasowe

W nowym miejscu będzie można nie tylko zapoznać się z ofertą i kupić produkty marki Mokosh. Oprócz showroomu i sklepu stacjonarnego, przestrzeń zaprojektowano także jako miejsce spotkań, warsztatów i szkoleń.

Nowy showroom MOKOSH: miejsce z dobrym klimatem

MOKOSH to jedna z najbardziej znanych polskich marek kosmetyków naturalnych. Firmę założyły w 2014 roku Anna Rutkowska-Didiuk i Anna Didiuk. Od tamtej pory kosmetyki marki MOKOSH zyskały szerokie grono klientek w Polsce i na całym świecie.

Teraz można odwiedzić przestrzeń, w której klienci nie tylko dowiedzą się wszystkiego o produktach marki, ale też zrelaksują się i spędzą miło czas. Przy ulicy Trenów pod numerem 53 w Laskach koło Łomianek powstał pierwszy showroom MOKOSH.

Foto: Materiały prasowe

Autorem projektu wnętrza jest Mat Kubaj – młody i niezwykle utalentowany krakowski artysta i architekt wnętrz. Projektant postawił na minimalizm i naturalną kolorystykę, inspirując się designem opakowań kosmetyków marki MOKOSH.

Wnętrze showroomu wypełniają brązy i czernie, które nawiązują do kolorystyki opakowań produktów. Ciemną tonację przełamują beże i inne kolory ziemi. Efekt przebywania w naturalnym środowisku, przypominającym grotę lub jaskinię, uzyskano dzięki przetarciom na ścianach.

Naturalne są też materiały tworzące elementy aranżacji wnętrza – zgodnie z naturalnym charakterem kosmetyków MOKOSH. Kubaj wybrał drewno, rattan i naturalne tkaniny, przede wszystkim len.

Ciekawym kontrapunktem dla tych materiałów jest beton architektoniczny. Wnętrze jest jednak dalekie od surowości. Jego wystrój ocieplają plecionki i nastrojowe oświetlenie. Jest tu nawet duża palma daktylowa, przywodząca skojarzenia z krajami Południa.

Anna Didiuk i Anna Rutkowska-Didiuk, współtwórczynie marki MOKOSH podczas otwarcia showroomu.

Anna Didiuk i Anna Rutkowska-Didiuk, współtwórczynie marki MOKOSH podczas otwarcia showroomu.

Foto: Materiały prasowe

Centrum showroomu stanowi stół, który wykonano z drewna orzechowego. To właśnie tutaj prezentuje się klientom produkty marki MOKOSH, odbywają się tu też warsztaty, szkolenia i inne spotkania. Stylistyczną kropką nad „i” jest abstrakcyjne płótno z motywem organicznym autorstwa Kubaja. Artysta wykonał je tuszem japońskim i zabarwił liśćmi herbaty.

Mat Kubaj: „Dobry projekt nie starzeje się i jest ponadczasowy”

Wybór Kubaja jako autora projektu tego wnętrza nie był kwestią przypadku. Twórczość krakowskiego artysty stanowi ciekawy efekt przenikania się sztuki i designu i właśnie na takim efekcie zależało właścicielkom marki MOKOSH.

Mat Kubaj (w środku) podczas otwarcia showroomu marki MOKOSH.

Mat Kubaj (w środku) podczas otwarcia showroomu marki MOKOSH.

Foto: Materiały prasowe

Urodzony w 1993 roku Mat Kubaj projektuje wnętrza, maluje też płótna i tworzy ceramikę. Jego ulubionym medium jest tusz, przy pomocy którego tworzy minimalistyczne, abstrakcyjne kompozycje, inspirowane japońską kaligrafią.

Kubaj lubi kontrast. W jego dziełach najczęściej złamana biel spotyka się z głęboką czernią, które tworzą subtelne i wyrafinowane formy.

Jako architekt wnętrz Mat Kubaj często łączy to, co klasyczne z tym, co awangardowe. Jego motto brzmi: „Dobry projekt się nie starzeje i jest ponadczasowy”.

Foto: Materiały prasowe

Takie są też wnętrzarskie pomysły Kubaja – minimalistyczne i wysmakowane, podobnie jak płótna i ceramika artysty. Kubaj kolekcjonuje sztukę użytkową sprzed lat, toteż w jego projektach nie brakuje mebli i akcesoriów vintage, które łączy z nowoczesnymi elementami aranżacji.

W nowym miejscu będzie można nie tylko zapoznać się z ofertą i kupić produkty marki Mokosh. Oprócz showroomu i sklepu stacjonarnego, przestrzeń zaprojektowano także jako miejsce spotkań, warsztatów i szkoleń.

Nowy showroom MOKOSH: miejsce z dobrym klimatem

Pozostało 92% artykułu
Kosmetyki
Regeneracja skóry po lecie pełnym słońca. Od czego zacząć?
Kosmetyki
Nowa strategia marki Avon. Współpraca z najpopularniejszą drogerią w Polsce
Kosmetyki
Rabanne Million Gold For Her: kwiatowa rewolucja i połysk złota
Kosmetyki
Rabanne Beauty wchodzi do Polski. Pionierska siła marki i innowacyjne formuły
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kosmetyki
Nadchodzi nowy „efekt szminki”. Co kupujemy, by osłodzić sobie czas kryzysu?