Serial „Wednesday” zniknie z Netfliksa? Produkcja może trafić do konkurencji

Cieszący się ogromną popularnością serial „Wednesday”, którego pierwszy sezon dostępny jest w Netfliksie, może przejąć konkurencja – twierdzi brytyjski dziennik „Independent”. Kto zrealizuje drugi sezon serialu?

Publikacja: 03.01.2023 15:07

Serial „Wednesday” w 2022 roku cieszyła się ogromną popularnością, przebijając między innymi popular

Serial „Wednesday” w 2022 roku cieszyła się ogromną popularnością, przebijając między innymi popularność 4 sezonu „Stranger Things”.

Foto: Netflix © 2022

Serial „Wednesday” stworzony przez Tima Burtona, mistrza czarnego humoru, od momentu swojej premiery w Netfliksie bije rekordy popularności – w pierwszym tygodniu produkcja stała sie najchętniej oglądanym anglojęzycznym serialem platformy w jednym tygodniu, osiągając wynik 341 milionów godzin oglądalności.

W kolejnym tygodniu wynik ten wzrósł do 411 milionów godzin, a po 28 dniach od premiery było to już ponad 752 mln godzin. Obecnie można już potwierdzić, że „Wednesday" pobiło dotychczasowy rekord popularności należący do 4. sezonu „Stranger Things”. Na całym świecie „Wednesday” oglądano bowiem łącznie przez ponad miliard godzin.

Czytaj więcej

Wednesday Addams: najbardziej stylowa nastolatka na świecie. Sukces Netfliksa

Doskonałe wyniki produkcji każą sądzić, że bohaterowie serialu powrócą do Nefliksa w drugim sezonie. Ten nie został jeszcze jednak oficjalnie ogłoszony, co wielu fanom produkcji wydaje się zaskakujące. W mediach pojawiły się spekulacje dotyczące tego, że serial będzie miał kontyuację, ale nie na Netfliksie, lecz na innej platformie streamingowej. O który serwis chodzi?

Serial „Wednesday” trafi do Amazon Prime Video?

Istnieje ryzyko, że Netflix straci swój przebojowy serial. Dlaczego? Jak informuje brytyjski dziennik „The Independent” prawa do serialu „Rodzina Addamsów”, będącej fundamentem fabuły „Wednesday” (Wednesday Addams była jedną z bohaterek „Rodziny Addamsów”) ma firma producencka MGM, która w 2022 roku połączyła się z Amazonem.

Brak oficjalnej informacji o rozpoczęciu prac nad 2. sezonem „Wednesday” każe sądzić, że sprawa nie jest jeszcze rozstrzygnięta i trwają rozmowy na ten temat. Media podkreślają, że wciąż możliwe jest, iż Netflix zawrze nową umowę, która pozwoli mu zachować prawa do serialu. Konkurencja między serwisami streamingowymi sprawia jednak, że sprawa nie jest prosta, bo mówimy o jednej z najpopularniejszych produkcji ostatnich lat. 

Peter Friedlander z Netfliksa, który nadzoruje produkcje seriali platformy w USA i Kanadzie, powiedział niedawno, że jest „optymistą”, jeśli chodzi o przyszłość serialu. – Na razie nie mogę nic potwierdzić. Jestem optymistycznie nastawiony, zostawmy to na razie w spokoju. Jesteśmy niedługo po premierze, więc jednocześnie jesteśmy też dopiero na początku tego kulturowego fenomenu” – powiedział w grudniu w rozmowie z cenionym i dobrze poinformowanym amerykańskim magazynem „Variety”. 

Co ważne, Amazon jakiś czas temu zapowiadał, że MGM nie będzie tworzyć treści wyłącznie dla serwisu Prime Video, ma też produkować dla innych nadawców. Zaznaczano także, że przejęcie wytwórni przez Amazona tego nie zmienia – sprzedaż nie powinna mieć więc wpływu na zawarte wcześniej umowy.

Niezależne od tego, na której platformie wyląduje „Wednesday” jest więcej niż prawdopodobne, że serial będzie kontynuowany. Jego showrunnerzy Alfred Gough i Miles Millar niedawno zapowiadali fanom, gdzie planują zabrać ich w drugim sezonie. – Chcemy przeanalizować i skomplikować wszystkie relacje. Szkoła jest zamknięta, co daje nam najwięcej możliwości na sezon drugi. Myślimy, że to coś, w co z podekscytowaniem chcielibyśmy się zagłębić” – podkreślali.

Serial „Wednesday” stworzony przez Tima Burtona, mistrza czarnego humoru, od momentu swojej premiery w Netfliksie bije rekordy popularności – w pierwszym tygodniu produkcja stała sie najchętniej oglądanym anglojęzycznym serialem platformy w jednym tygodniu, osiągając wynik 341 milionów godzin oglądalności.

W kolejnym tygodniu wynik ten wzrósł do 411 milionów godzin, a po 28 dniach od premiery było to już ponad 752 mln godzin. Obecnie można już potwierdzić, że „Wednesday" pobiło dotychczasowy rekord popularności należący do 4. sezonu „Stranger Things”. Na całym świecie „Wednesday” oglądano bowiem łącznie przez ponad miliard godzin.

Pozostało 82% artykułu
Film
„Dla Piotrka widz był najważniejszy”: Współpracownicy o Piotrze Woźniaku-Staraku
Film
„Co poszło nie tak?”. Brytyjskie media bez litości dla 6. sezonu „The Crown”
Film
Filmy o procesach gwiazd to nowy trend. Czemu lubimy patrzeć na pranie brudów?
Film
„Oppenheimer” to nie wyjątek: mamy erę bardzo długich filmów. 3 godziny to norma
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Film
Burza po wypowiedzi Quentina Tarantino o brytyjskich aktorach. „Są jak fantomy”