„Chiński Louis Vuitton” rośnie jak na drożdżach – i połyka znane marki z Europy

Chiński koncern Lanvin Group, kontrolujący między innymi najstarszy francuski dom mody, Lanvin, wyrasta na azjatyckiego tygrysa branży luksusowej. Koncern Lanvin Group ogłosił rekordowe wyniki sprzedaży za 2022 rok.

Publikacja: 22.02.2023 11:34

Lanvin to najstarszy istniejący francuski dom mody – powstał w 1889 roku. Od 2018 roku kontrolowany

Lanvin to najstarszy istniejący francuski dom mody – powstał w 1889 roku. Od 2018 roku kontrolowany jest przez Chińczyków.

Foto: Herry Lawford, CC BY 2.0, Wikimedia Commons

Lanvin Group to międzynarodowy koncern, do którego należy pięć luksusowych marek z długimi tradycjami, między innymi Lanvin, Wolford  czy Sergio Rossi. Ubiegły rok był dla Lanvin Group znakomity, czego dowodem są rekordowe przychody.

Lanvin Group kwitnie w rękach Chińczyków

Firma Lanvin Group – która do 2021 roku nosiła nazwę Fosun Fashion Group – to chiński koncern z siedzibą w Szanghaju. Jest częścią innego konglomeratu – Fosun International, jednego z największych chińskich przedsiębiorstw prywatnych.

Do Lanvin Group należy pięć marek: francuski Lanvin, Wolford z Austrii, włoskie Sergio Rossi i Caruso oraz St. John z USA. Całej piątce udało się w ubiegłym roku zanotować zyski, które złożyły się na sukces Lanvin Group.

Firma Lanvin Group ogłosiła, że jej zyski ze sprzedaży za 2022 rok wyniosły 425 milionów euro, czyli prawie o 40 procent więcej, niż w roku poprzedzającym. Wartość sprzedaży w Lanvin, najbardziej znanej marce w portfolio grupy, wzrosła w 2022 roku aż o 67 procent.

W komunikacie na temat swoich wyników finansowych koncern tłumaczy swój sukces skupieniem się na wszystkich kanałach sprzedaży, zwłaszcza tych internetowych. W ubiegłym roku firma stworzyła platformę sprzedażową skupiającą wszystkie należące do niej marki.

Lanvin Group pozytywnie patrzy w przyszłość i kreśli śmiałe plany na 2023 rok. Zamierza inwestować w poszerzanie oferty akcesoriów w ramach swoich marek i mocniej zaznaczyć swoją obecność na rynkach Azji i Pacyfiku.

Lanvin – nowy „chiński Louis Vuitton”?

Już w 2018 roku chiński Fosun Fashion Group dokonał pierwszego głośnego zakupu, jakim było przejęcie Lanvin, najstarszego istniejącego europejskiego domu mody, założonego w 1889 roku przez Jeanne Lanvin. Potem przyszła kolej na pozostałe marki, które wchodzą teraz w portfolio grupy.

Lanvin był pierwsza europejską marką luksusową, która przeszła w ręce Chińczyków. FFG chwalił się wtedy, że jest jedną z pierwszych chińskich firm, które zdecydowały się na stworzenie globalnego koncernu operującego w segmencie branży luksusowej. Aby zyskać większą rozpoznawalność na rynku mody, w 2021 roku FFG zmienił nazwę na Lanvin Group.

Dla domu mody Lanvin, który zmagał się z problemami po odejściu dyrektora kreatywnego Albera Elbaza w 2015 roku, przejęcie przez Chińczyków oznaczało nowy impuls do rozwoju. W 2019 roku, po czterech latach poszukiwania odpowiedniej osoby na stanowisko dyrektora kreatywnego, powierzono je 31-letniemu, stosunkowo nieznanemu, ale  utalentowanemu projektantowi, Bruno Sialellemu. Francuz jest dyrektorem kreatywnym Lanvin do dziś.

W Chinach trwa zaciekła rywalizacja między tamtejszymi gigantami branży luksusowej o to, który z nich odniesie globalny sukces na w świecie produktów luksusowych. Kilka lat temu uważano, że liderem zostanie koncern Shandong Ruyi.

Z ambitnych zapowiedzi niewiele wyszło, Shandong Ruyi, mające w swoim portfolio takie marki jak brytyjskie Aquascutum, włoskie Cerruti 1881 czy amerykańska Lycra w 2022 roku znalazła się w trudnej sytuacji finansowej. Problemy sprawiły, że ambitne plany twórców Shandong Ruyi trzeba odłożyć na półkę, jednak w międzyczasie rósł potencjał Fosun Fashion Group. 

Lanvin Group to międzynarodowy koncern, do którego należy pięć luksusowych marek z długimi tradycjami, między innymi Lanvin, Wolford  czy Sergio Rossi. Ubiegły rok był dla Lanvin Group znakomity, czego dowodem są rekordowe przychody.

Lanvin Group kwitnie w rękach Chińczyków

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Biznes
Najlepiej zarabiający influencer na świecie chce kupić TikToka. Ma już inwestora
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biznes
Europejska marka luksusowa przejęta przez Chińczyków. Skusiły ich świetne wyniki
Biznes
Firma z Sycylii chce zablokować nowy biznes Zary. Spór o dwie litery w nazwie
Biznes
Porażka miliardera w walce o sukcesję. Zapadła decyzja w "procesie dekady"
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biznes
Europejski „król luksusu” w tarapatach. Spadek wartości o 30 miliardów euro
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej