Walka o digital: jak marka Patrizia Aryton radzi sobie z pandemią

Dyrektorka kreatywna marki Patrizia Aryton przekonuje, że obniżki, nowe kanały sprzedaży i intensyfikacja działań w internecie to najważniejsze sposoby na zwalczenie kryzysu.

Publikacja: 23.04.2020 17:50

Fot: Patrizia Aryton

Fot: Patrizia Aryton

Foto: Fot: Patrizia Aryton

Patrizia Aryton to polska marka rodzinna, która w ubiegłym roku świętowała swoje 30. urodziny. Wyspecjalizowana w nowoczesnych interpretacjach klasyki firma z powodu pandemii w ostatnich tygodniach była zmuszona do gruntownej zmiany strategii sprzedaży i komunikacji. Jak sobie z tym poradziła?

Internet pomaga w nowej normalności

Zmianę rozpoczęto od położenia nacisku na działania w internecie, sięgając po metody sprawdzone w krajach, w których koronawirus pojawił się wcześniej, oraz na intensywną promocję w mediach społecznościowych.

Przeanalizowaliśmy strategię wybranych firm sektora odzieżowego w Europie i w Chinach, następnie próbowaliśmy zaimplementować je do realiów naszego rynku. Te decyzje nie zrekompensowały utraty wartości sprzedaży w retailu, jednak w e-commerce udało nam się wygenerować 237% wzrostu w kwietniu i 152% w marcu mówi Patrycja Cierocka-Szumichora, dyrektorka kreatywna firmy.

Innymi sposobami wsparcia sprzedaży było uruchomienie kanału telefonicznego i konsultacji ze stylistkami, obniżki cen oraz wprowadzenie darmowej wysyłki. Jak mówi Cierocka-Szumichora, większość rozwiązań wprowadzonych w czasie kryzysu pozostanie w firmie także po ustabilizowaniu sytuacji.

Miejsca pracy dzięki fartuchom 

Marka włączyła się też w pomoc szpitalom i placówkom medycznym, przygotowując dla nich kilka tysięcy maseczek ochronnych i fartuchów. Przeprowadziła też ogólnokrajowe akcje wsparcia służby zdrowia, przekazując część przychodu z zamówień internetowych czy sprzedaży wybranych produktów na walkę z epidemią koronawirusa.

Firma wdrożyła szereg rozwiązań, które miały zapewnić bezpieczeństwo pracowników, firm współpracujących i dostawców tkanin i komponentów. Część z nich może pracować zdalnie, inni podlegają nowym procedurom, pozwalającym na zachowanie bezpiecznego dystansu w miejscu pracy.  Z kolei sprzedaż fartuchów dla przedsiębiorców pomogła firmie pokryć fundusz płac za marzec i utrzymać 200 miejsc pracy.

Patrizia Aryton to polska marka rodzinna, która w ubiegłym roku świętowała swoje 30. urodziny. Wyspecjalizowana w nowoczesnych interpretacjach klasyki firma z powodu pandemii w ostatnich tygodniach była zmuszona do gruntownej zmiany strategii sprzedaży i komunikacji. Jak sobie z tym poradziła?

Internet pomaga w nowej normalności

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Świat po pandemii
Raport: 4. falę pandemii najlepiej spędzić w Europie – ale nie w Polsce
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Świat po pandemii
Tak zmienią się hotelowe śniadania po pandemii
Świat po pandemii
Po pandemii dresy szyją nawet słynni londyńscy krawcy
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Świat po pandemii
Znika biurowy dress code: odtąd ma być wygodnie
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej