Walka o digital: jak marka Patrizia Aryton radzi sobie z pandemią

Dyrektorka kreatywna marki Patrizia Aryton przekonuje, że obniżki, nowe kanały sprzedaży i intensyfikacja działań w internecie to najważniejsze sposoby na zwalczenie kryzysu.

Publikacja: 23.04.2020 17:50

Fot: Patrizia Aryton

Fot: Patrizia Aryton

Foto: Fot: Patrizia Aryton

Patrizia Aryton to polska marka rodzinna, która w ubiegłym roku świętowała swoje 30. urodziny. Wyspecjalizowana w nowoczesnych interpretacjach klasyki firma z powodu pandemii w ostatnich tygodniach była zmuszona do gruntownej zmiany strategii sprzedaży i komunikacji. Jak sobie z tym poradziła?

Internet pomaga w nowej normalności

Zmianę rozpoczęto od położenia nacisku na działania w internecie, sięgając po metody sprawdzone w krajach, w których koronawirus pojawił się wcześniej, oraz na intensywną promocję w mediach społecznościowych.

Przeanalizowaliśmy strategię wybranych firm sektora odzieżowego w Europie i w Chinach, następnie próbowaliśmy zaimplementować je do realiów naszego rynku. Te decyzje nie zrekompensowały utraty wartości sprzedaży w retailu, jednak w e-commerce udało nam się wygenerować 237% wzrostu w kwietniu i 152% w marcu mówi Patrycja Cierocka-Szumichora, dyrektorka kreatywna firmy.

Innymi sposobami wsparcia sprzedaży było uruchomienie kanału telefonicznego i konsultacji ze stylistkami, obniżki cen oraz wprowadzenie darmowej wysyłki. Jak mówi Cierocka-Szumichora, większość rozwiązań wprowadzonych w czasie kryzysu pozostanie w firmie także po ustabilizowaniu sytuacji.

Miejsca pracy dzięki fartuchom 

Marka włączyła się też w pomoc szpitalom i placówkom medycznym, przygotowując dla nich kilka tysięcy maseczek ochronnych i fartuchów. Przeprowadziła też ogólnokrajowe akcje wsparcia służby zdrowia, przekazując część przychodu z zamówień internetowych czy sprzedaży wybranych produktów na walkę z epidemią koronawirusa.

Firma wdrożyła szereg rozwiązań, które miały zapewnić bezpieczeństwo pracowników, firm współpracujących i dostawców tkanin i komponentów. Część z nich może pracować zdalnie, inni podlegają nowym procedurom, pozwalającym na zachowanie bezpiecznego dystansu w miejscu pracy.  Z kolei sprzedaż fartuchów dla przedsiębiorców pomogła firmie pokryć fundusz płac za marzec i utrzymać 200 miejsc pracy.

Patrizia Aryton to polska marka rodzinna, która w ubiegłym roku świętowała swoje 30. urodziny. Wyspecjalizowana w nowoczesnych interpretacjach klasyki firma z powodu pandemii w ostatnich tygodniach była zmuszona do gruntownej zmiany strategii sprzedaży i komunikacji. Jak sobie z tym poradziła?

Internet pomaga w nowej normalności

Pozostało 84% artykułu
Świat po pandemii
Raport: 4. falę pandemii najlepiej spędzić w Europie – ale nie w Polsce
Świat po pandemii
Tak zmienią się hotelowe śniadania po pandemii
Świat po pandemii
Po pandemii dresy szyją nawet słynni londyńscy krawcy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Świat po pandemii
Znika biurowy dress code: odtąd ma być wygodnie