Audi Q8 po modernizacji: nowe szaty flagowego modelu

Audi Q8 ma za sobą modernizacją. O żadnej rewolucji nie ma mowy – to wciąż ten sam model flagowego SUV-a coupe z czterema pierścieniami na masce. Co się zmieniło?

Publikacja: 13.09.2023 16:29

Audi Q8 po modernizacji: nowe szaty flagowego modelu

Foto: Materiały prasowe

Odświeżenie i udoskonalenie modelu flagowego to duże wydarzenie dla każdej marki. Audi jest w szczególnej sytuacji, bo w bogatej rodzinie SUV-ów ma aż dwa flagowce. Z jednej strony to Q7, model przestronny, rodzinny, komfortowy i luksusowy, a z drugiej – Q8, jego bardziej zwinny, smukły i sportowy, ale równie luksusowy kuzyn. Dzisiaj zajmiemy się tym drugim.   

Audi Q8 po liftingu: co się zmieniło w drugiej generacji modelu?

Nowa wersja Auqi Q8 to nie rewolucja, ale ewolucja. Nie ma mowy o odejściu od założeń, które legły u podstaw tego modelu. To nadal sportowy SUV coupe. Jest jednak unowocześniony i delikatnie zmieniony, by jeszcze mocniej uwypuklić jego najmocniejsze strony.

Foto: Materiały prasowe

Nowe Q8 emanuje pewnością siebie. Wzrok przykuwa potężna ośmiokątna osłona Singleframe, która w tej wersji wydaje się jeszcze bardziej dominująca i potężna. Widać konsekwentne dążenie projektantów w stronę minimalizmu, elementy dekoracyjne znikają, dzięki czemu samochód ma bardziej purystyczny wygląd.

Nowy model Audi Q8 ma też nową, nowoczesną identyfikację wizualną. Należą do niej dwuwymiarowe pierścienie Audi. Minimalistyczne logo paradoksalnie wydaje się jeszcze mocniejsze niż dotąd. Zniknął chrom, jest kontrastująca biel i czerń.

Foto: Materiały prasowe

Reflektory przednie z technologią HD Matrix LED i dodatkowymi światłami laserowymi, a także cyfrowe światła do jazdy w dzień, dodają Audi Q8 pewności siebie. Z tyłu z kolei umieszono cyfrowe światła OLED i listwę świetlną LED wraz z czarną, błyszczącą listwą ozdobną i ze zintegrowanymi pierścieniami Audi, łączą cyfrowe tylne światła OLED przez całą szerokość samochodu.

Foto: Materiały prasowe

Gama silników pozostała bez zmian. To dobra wiadomość dla miłośników diesli, a tych wśród użytkowników SUV-ów nie brakuje. Jednostki wysokoprężne V6 będą dostępne w dwóch wersjach – słabszej (231 KM) i mocniejszej (286 KM). Jest też silnik benzynowy V6 o mocy 340 KM. Wszystkie jednostki V6 pracują z ośmiobiegową skrzynią automatyczną tiptronic, mają też stały napęd na cztery koła i system „mild hybrid”.

Foto: Materiały prasowe

Wersja SQ8 będzie napędzana czterolitrowym V8 o mocy 507 KM, pracującym z ośmiobiegową skrzynią automatyczną tiptronic i stałym napędem na cztery koła quattro.  Na wieści dotyczące specyfikacji modelu RSQ8 trzeba jeszcze poczekać.

Nowa wersja Audi Q8: ewolucja, a nie rewolucja 

Zmiany zagościły też we wnętrzu. Szwy tapicerki siedzeń w wersji bazowej są standardowo wykończone w kontrastującym szarym kolorze. Do wyboru jest też dziewięć dekoracyjnych inkrustacji. Nowością są: naturalny srebrny jesion dla modelu bazowego czy matowy carbon i matowe szczotkowane aluminium dla Q8 z pakietem sportowym S line i dla SQ8 TFSI.

Nowa wersja Q8 to także większa oferty aplikacji dostępnych dla pasażerów i kierowcy. Po raz pierwszy będzie można uzyskać bezpośredni dostęp do takich aplikacji jak Spotify czy Amazon Music). Modułowy system Infotainment trzeciej generacji (MIB 3) został rozbudowany o dostęp do sklepu z aplikacjami.

Z kolei Audi Virtual Cockpit wyświetla teraz między innymi ostrzeżenia o zmianie pasa ruchu, innych użytkownikach drogi (ciężarówki, samochody osobowe i motocykle), ostrzeżenie o odległości, komunikaty asystenta skrzyżowań oraz informacje o sygnalizacji świetlnej – wszystko online i do tego w jakości Full HD.

Odświeżenie i udoskonalenie modelu flagowego to duże wydarzenie dla każdej marki. Audi jest w szczególnej sytuacji, bo w bogatej rodzinie SUV-ów ma aż dwa flagowce. Z jednej strony to Q7, model przestronny, rodzinny, komfortowy i luksusowy, a z drugiej – Q8, jego bardziej zwinny, smukły i sportowy, ale równie luksusowy kuzyn. Dzisiaj zajmiemy się tym drugim.   

Audi Q8 po liftingu: co się zmieniło w drugiej generacji modelu?

Pozostało 87% artykułu
Samochody
Rolls-Royce Ghost Series II: luksus lubi zmiany
Samochody
Dzieło sztuki w ruchu. Nowy BMW Art Car debiutuje w wyścigu Le Mans
Samochody
Elektryczne Mini Cooper. Jak jeździ legenda motoryzacji w nowej odsłonie?
Samochody
Luksus kłuje w oczy. Prezes Bentleya: nasi klienci stali się wrażliwi społecznie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Samochody
Rolls-Royce w Karkonoszach. Słynne angielskie limuzyny na górskich serpentynach