Jaguar od chwili powstania marki w 1935 roku oferował samochody sportowe, które nie miały sobie równych. Świadczą o tym sukcesy Brytyjczyków w motosporcie, choćby zwycięstwa w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, w którym Jaguar triumfował w 1957 roku, z klasycznym modelem D-Type, i w 1988 roku, gdy wygrał futurystyczny XJR-9. Ten wyścig od blisko stu lat stanowi ostateczny test dla producentów aut. 24 godziny nieustannego ścigania to bezlitosna próba, którą są w stanie przetrwać tylko najlepsi z najlepszych. Doświadczenie z wyścigów wykorzystywano potem, by budować lepsze samochody produkcyjne. Dzisiaj marka Jaguar w podobny sposób korzysta z wiedzy zdobywanej w wyścigach samochodów elektrycznych.

Sport zawsze był w genach Jaguara, a kierowcy na całym świecie wybierali samochody tej marki, by poczuć emocje, które daje prowadzenie auta sportowego – świetne zachowanie na drodze, wyjątkową dynamikę i radość z jazdy samochodem, który stworzono po to, by dawał przyjemność. 

Takich samochodów brytyjski Jaguar w swojej bogatej historii miał bardzo wiele. To właśnie one tworzą DNA marki, do tego stopnia, że Jaguary kojarzone są dzisiaj nie tylko z nienagannym angielskim stylem, ale także (a może – przede wszystkim) z niezrównanymi emocjami, które zapewniają kierowcom podczas jazdy.

Jaguar F-TYPE: styl i sport

Pod tym względem F-TYPE w pełni wyraża filozofię tworzenia samochodów unikatowych – stylowych, sportowych i świetnie zaprojektowanych. Na pierwszy rzut oka widać sportowe geny. Nowy Jaguar to drapieżne dwumiejscowe auto z segmentu supersamochodów. 

F-TYPE'a nie sposób nie zauważyć. Ten samochód zwraca uwagę i chce być widziany. Niezwykle dynamicznie i agresywnie poprowadzona sylwetka nadwozia F-TYPE'a sprawia, że nikt nie ma wątpliwości – to auto ma sportowe geny. Projektanci postawili na wyrazisty design, dzięki któremu F-TYPE sprawia wrażenie niemal przyklejonego do drogi i zarazem czającego się do skoku.

Materiały prasowe

Nie są to obietnice bez pokrycia, tak dynamiczna sylwetka F-TYPE'a to zapowiedź tego, co czeka kierowcę, który zasiądzie za kierownicą tego samochodu, szczególnie jeśli mówimy o wersji V8. Wystarczy uruchomić silnik, by przekonać się, że nowy F-TYPE to auto arcysportowe, stworzone po to, by dawać przyjemność z jazdy.

Drapieżnik na drodze

Przyjemność – dodajmy – będącą ucztą dla wielu zmysłów. Sportowy dźwięk, a właściwie ryk, aktywnego sportowego układu wydechowego, sprawi, że w mieście można zapomnieć o anonimowości. Jednak właśnie taki dźwięk – rasowy, głęboki, pełen energii – to coś, czego oczekujemy od samochodu sportowego z silnikiem V8.

Materiały prasowe

Moc ośmiocylindrowanej, doładowanej sprężarką jednostki daje o sobie znać błyskawicznie po uruchomieniu samochodu. F-TYPE jest drapieżny, nie zostawia wątpliwości, że dysponuje ogromną mocą. Przy tym jednak – nie jest to samochód brutalny w taki sposób, jak dzieje się to w przypadku niektórych aut sportowych, takich które nie wybaczają kierowcom błędów i nie mają litości dla pasażerów podczas jazdy. W trybie komfortowym zawieszenie F-TYPE'a pracuje znakomicie, tłumiąc nierówności i zapewniając przyjemną podróż. F-TYPE to samochód sportowy do jazdy na co dzień.

Materiały prasowe

O tym, że tak jest w istocie, można się przekonać wsiadając do środka. Wnętrze zostało wykonane z najwyższej jakości. Kierownica i fotele obszyte są skórą i zamszem, a w samochodzie zainstalowano system audio brytyjskiej firmy Meridian Audio. Kierowca ma przed sobą interaktywny wyświetlacz prezentujący najważniejsze informacje podczas jazdy, tak by mógł skupić się na tym, co ważne – na przyjemności prowadzenia.

Jaki jest nowy Jaguar F-TYPE?

Jaki naprawdę jest F-TYPE? Można oczywiście wierzyć na słowo, że to świetny samochód sportowy do jazdy na co dzień, ale najlepiej przekonać się na własnej skórze i poznać bliżej to auto. Zbliża się dobra okazja, bo Jaguar rusza z ogólnopolskim roadshow, podczas którego prezentowany będzie model F-TYPE. 

Materiały prasowe

Do dyspozycji klientów będzie siedem różnych wersji F-TYPE'a, w tym niezwykle ekscytująca, z pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy nawet 575 KM, aktywnym układem wydechowym i napędem AWD. Uczestnicy roadshow będą mogli przetestować zarówno kabriolety jak i modele w wersji coupe.  Będą też inne wersje, między innymi F-TYPE napędzany dwulitrowym doładowanym sprężarką silnikiem o mocy 300 KM. Nowe Jaguary odwiedzą wiele miast w Polsce w ramach roadshow. Co zrobić, by wziąć udział w wydarzeniu i mieć okazję przetestować nowy, sportowy model Jaguara? To proste – wystarczy zarejestrować się poprzez formularz na stronie i wybrać dealera marki Jaguar.