Najtrudniej jest wyznaczać kierunek. Inni podążają za tobą, ale ty bierzesz na siebie odpowiedzialność i ryzyko. Czasami to niewdzięczne zadanie: trzeba wybierać trudniejszą, bo nieznaną jeszcze drogę. Trzeba odwagi i chęci do zmiany.

W świecie limuzyn BMW od lat miało pewne miejsce w czołówce. Modele serii 7 należały do najbardziej luksusowych i wyrafinowanych limuzyn. Przede wszystkim jednak – były rozpoznawalne, a ich sylwetki – znajome, charakterystyczne, rozpoznawalne. Tworząc nową generację modelu 7, projektanci mogli albo oprzeć się na tym, co już było, albo pójść całkowicie w nieznane. Wybrali tę drugą opcję.

BMW 7: nowy początek

Nowe BMW 7 to odważne otwarcie dla marki. To samochód całkowicie nowy, nie tylko pod względem stylistyki. Nowatorska jest też filozofia, która za tym stoi. Nowe BMW 7 wygląda całkowicie inaczej i jest zaprojektowane na podstawie nowych założeń. Ma być luksusowy, ale jednocześnie – tak osobisty, jak to możliwe. Ma sprawić, że luksus stanie się dopasowany do potrzeb kierowcy oraz pasażerów.

Zmiany widać z każdej strony samochodu. Z przodu kierowcę i pasażerów wita charakterystyczny grill, tym razem jeszcze mocniej podkreślony (bo podświetlany) i przez to jeszcze bardziej wyrazisty. Dodajmy reflektory – zaprojektowane całkowicie od nowa, z wykorzystaniem kryształów produkowanych przez markę Svarowski i podkreślające jednoznacznie luksusowy charakter samochodu. Samochody BMW zawsze były trudne do pomylenia z autami innych producentów. Nowy model 7 będzie natychmiast rozpoznawalny wśród innych samochodów.

Materiały prasowe

Wnętrze nowego BMW 7 w pełni współgra z pierwszym wrażeniem. Zaskakuje mnogość materiałów wysokiej jakości użytych do wykończenia wnętrza – mamy tu i kryształ, z którego wykonano nie tylko pokrętło systemu iDrive, ale też przyciski sterowania położeniem foteli czy pokrętła na panelu centralnym. Mamy metal, drewno, skórę i tkaniny wysokiej jakości – niczym we wnętrzach eleganckiego salonu.

Komfort podróży dzięki technologii

Drugi dominujący element to multimedia. Nowe BMW 7 to samochód, w którym wykorzystano do maksimum możliwości, jakie kierowcom i pasażerom dają nowoczesne technologie. Ekrany dotykowe i panoramiczne wyświetlacze wysokiej rozdzielczości to w tym samochodzie standard. Z przodu kierowca ma do dyspozycji wirtualny kokpit, a także zakrzywiony wyświetlacz wielofunkcyjny o przekątnej 14,9 cala. Z kolei z tyłu pasażerowie mogą skorzystać z ekranu 8K o przekątnej 31,3 cala, który oferuje rozrywkę porównywalne z doświadczeniami kinowymi.

Materiały prasowe

Nad pasażerami rozpościerać się może szklany dach panoramiczny Sky Lounge, który tworzy niesamowitą atmosferę w kabinie dzięki dynamicznym efektom świetlnym.

Nowy model 7 po raz pierwszy będzie oferowany wyłącznie w wersji przedłużonej. To zrozumiałe, jeśli wziąć pod uwagę, co było kluczowe dla projektantów podczas tworzenia tego samochodu. Nowa „siódemka” ma definiować na nowo, czym jest luksus w motoryzacji, dlatego pasażerowie muszą mieć poczucie, że nie brakuje im w tym samochodzie przestrzeni. 

Definicja luksusu w motoryzacji

BMW stawia na niezrównane doświadczenie, to ma być wyróżnik nowego modelu 7. Częścią tej filozofii jest koncept „Great Entrance Moment”, który zakłada, że kierowca i pasażerowie już od pierwszych chwil kontaktu z samochodem mają się poczuć wyjątkowo. „Great Entrance Moment” to multimedialne powitanie – od gry świateł przednich, podświetlenia „nerek” z przodu, przed świetlny dywan, który rozwija się pod nogami kierowcy i pasażerów podczas wsiadania do samochodu po automatycznie otwierane drzwi i dynamiczne oświetlenie wnętrza auta. Dodajmy też BMW Iconic Sounds – to dźwięki jazdy skomponowane przez Hansa Zimmera, jednego z najbardziej znanych współczesnych autorów muzyki filmowej. To wszystko zapewnia wyjątkowe doznania i stanowi przykład tego, jak BMW chce definiować luksus w motoryzacji. 

Materiały prasowe

Nowe BMW 7 oferowane będzie z silnikami Diesla i benzynowymi, ale po raz pierwszy „siódemka” pojawi się wersji całkowicie elektrycznej, jako i7. To rewolucja – ogromna, luksusowa i szybka limuzyna będzie napędzana silnikami elektrycznymi. Ich moc, 400 kW, co odpowiada 544 KM, pozwala rozpędzić i7 do 100 km/h w niespełna 5 sekund. Deklarowany przez producenta zasięg nowego i7 to ponad 600 kilometrów na jednym ładowaniu – to możliwe między innymi dzięki wykorzystaniu lekkiej konstrukcji i optymalizacji aerodynamiki auta.

Materiały prasowe

Co ważne, BMW podeszło odpowiedzialnie do projektu limuzyny o napędzie elektrycznym. Kobalt i lit wykorzystywane do produkcji akumulatorów wysokonapięciowych wydobywane są w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Silnik i7 nie wymaga stosowania metali ziem rzadkich, a do produkcji wykładzin podłogowych wykorzystano przędzę Econyl wytwarzaną z tworzyw pochodzących z odzysku.

Now BMW 7 pojawi się w Polsce w grudniu tego roku. Na początek dostępne będą wersje z silnikiem Diesla albo modele elektryczne.