Trudno o lepszy moment na zapowiedź modelu samochodu o nazwie Spectre niż tydzień, w którym do kin wchodzi nowy film o Bondzie, „Nie czas umierać”. Menedżerowie Rolls–Royce'a dobrze to zaplanowali, choć jestem pewien, że nazwą modelu, nawiązującą do filmów o agencie 007, nie próbowali podpiąć pod szum wokół najważniejszej filmowej premiery tej jesieni. Nie muszą tego robić, Rolls–Royce to wystarczający magnes. Każda premiera tej marki budzi zainteresowanie mediów i miłośników motoryzacji.
Czytaj więcej
W 2030 roku na świecie będą dwa miliardy samochodów z silnikami spalinowymi. Wprowadzenie ograniczeń ich wykorzystania mogłoby sprawić, że zostaniemy z górą motoryzacyjnego złomu. Brytyjska firma Lunaz, wsparta pieniędzmi Davida Beckhama, proponuje samochodowy upcykling.
Skojarzeń z Bondem jednak trudno uniknąć, ale byłoby szkoda, gdybyśmy na nich poprzestali, bo mówimy tu o wydarzeniu naprawdę sporej rangi. Rolls–Royce zapowiada bowiem premierę swojego pierwszego elektrycznego samochodu. Auto ma, jako się rzekło, nosić nazwę Spectre. Co o nim wiemy? Na razie nie za dużo. Samochód ma się pojawić pod koniec 2023 roku. Będzie pierwszym z wielu elektrycznych modeli Rolls–Royce'a. Według zapowiedzi prezesa firmy, Torstena Muellera–Oetvosa, do 2030 roku Rolls–Royce będzie produkował wyłącznie auta elektryczne.
Rolls–Royce słynął i nadal słynie z potężnych silników spalinowych, ale znany też jest z tego, że stawia na niezrównany komfort podróży pasażerów. Napęd elektryczny może zapewnić jedno i drugie: moc i komfort a do tego brak hałasu w kabinie. W przeszłości przedstawiciele firmy przekonywali, że nabywcy Rolls–Royce'ów nie chcą przejmować się ładowaniem swoich aut, więc nie będą zainteresowani samochodami elektrycznymi, ale najwidoczniej (jedni albo drudzy) zmienili zdanie.
Dowodem jest zapowiedziany właśnie model Spectre, pierwszy „elektryk” w historii firmy. Auta testowe niebawem wyjadą na drogi i rozpoczną długotrwałe testy. W tym czasie samochody mają przejechać 2,5 miliona kilometrów, co ma być symulacją 400 lat użytkowania.