„Rosyjska Zara” pokazała pierwszą kolekcję ubrań. Tak ma się nosić klasa średnia

Rosjanie mają swój odpowiednik Zary. Nowa marka Maag, która ma być propozycją dla Rosjan z generacji Z, zaprezentowała debiutanckie kolekcje dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Maag promuje rosyjska topmodelka, powstała też wirtualna kolekcja ubrań.

Publikacja: 17.04.2023 17:09

Zdjęcia do kampanii promocyjnej Maag wykonano na hiszpańskiej wyspie Lanzarote.

Zdjęcia do kampanii promocyjnej Maag wykonano na hiszpańskiej wyspie Lanzarote.

Foto: Maag

Oferta Maag wygląda tak, że nikt nie domyśliłby się, iż marka pochodzi z Rosji. Kampanię promocyjną zrealizowano z rozmachem, sesję zdjęciową na hiszpańskiej wyspie Lanzarote wykonał znany fotograf, a do promocji zaangażowano między innymi znaną rosyjską influencerkę i topmodelkę

Maag ma być rosyjskim odpowiednikiem Zary i innych zachodnich marek dla młodych klientów, które opuściły rynek rosyjski w 2022 roku, po agresji rosyjskiej na Ukrainę. Na rynku rosyjskim powstała wówczas próżnia. Częściowo mają ją wypełnić ubrania sygnowane logiem Maag. 

Maag – rosyjski substytut Zary

Na stronie Maag zaprezentowano kolekcję dla kobiet, nazwaną po angielsku Sunset Shades, dla mężczyzn (Urban Drive) i dla dzieci (Happiness Indigo).

Jedną z modelek, które promują najnowszą kolekcję Maaga, jest Alesia Kafielnikowa, modelka i influencerka, córka słynnego rosyjskiego tenisisty Jewgienija Kafielnikowa, którą na Instagramie obserwuje ponad pół miliona użytkowników.

Autorem sesji zdjęciowej jest znany hiszpański fotografik Txema Yeste, który ma na koncie współpracę z takimi magazynami jak „Vogue”, „Vanity Fair” i „Harper's Bazaar”. Sesję zdjęciową zrealizowano na hiszpańskiej wulkanicznej wyspie Lanzarote. Na zdjęciach Alesii Kafielnikowej towarzyszy inna rosyjska modelka, Maria Cage.

Czytaj więcej

Rosjanie mają nowy sposób podrabiania znanych marek. Włosi oburzeni i bezradni

Na stronie internetowej zaprezentowano też zapowiedź wirtualnej kolekcji ubrań, która ma podkreślać nowoczesność Maaga. Na razie jednak brak szczegółów dotyczących oferty wirtualnej, jest natomiast informacja, że będzie ona zacierać granice między światem realnym a wirtualnym.

Na razie nie ma potwierdzenia, kiedy debiutancka kolekcja Maag trafi do sklepów. Przedstawiciele firmy zapowiadają jednak, że nastąpi to już niebawem.

Rosja, moda, sankcje i „analogi”

Hiszpański koncern Inditex, do którego należą takie marki jak Zara, Bershka czy Pull&Bear, wycofał się z Rosji w październiku 2022 roku. Z kolei w marcu 2022 roku, miesiąc po rozpoczęciu rosyjskiej agresji na Ukrainę, koncern zamknął wszystkie swoje sklepy w Rosji. Miał ich sporo – ponad 500.

Jesienią 2022 roku Inditex sprzedał swój rosyjski biznes koncernowi Daher ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W wyniku przejęcia Rosjanie są właśnie świadkami narodzin nowych marek, mających zapełnić lukę po Zarze i innych markach. Ubrania Maag są stylistycznie podobne do tych, które można kupić w Zarze, z pewnością jednak nie będą takie same. To „analogi” – jak mówią Rosjanie. Odpowiedniki.

„Maag to nowy modowy koncept dla kobiet, mężczyzn, dzięki której moda stanie się dostępna i ponadczasowa” – czytamy na oficjalnej stronie i kanałach społecznościowych nowej zastępczej marki. Kobiecy asortyment wpisuje się w najnowsze trendy: nie brakuje dopasowanych sukienek z printami i transparentnych tkanin. W porównaniu z dosyć designerskimi projektami dla kobiet, ubrania męskie i dziecięce bardziej wpisują się w uniwersalny, codzienny basic.

Oprócz Maaga, w Rosji pojawiły się również dwie inne „analogi” zachodnich marek odzieżowych. Odpowiednikiem Bershki ma być Ecru, zaś Pull & Bear zastąpi DUB.

Oferta Maag wygląda tak, że nikt nie domyśliłby się, iż marka pochodzi z Rosji. Kampanię promocyjną zrealizowano z rozmachem, sesję zdjęciową na hiszpańskiej wyspie Lanzarote wykonał znany fotograf, a do promocji zaangażowano między innymi znaną rosyjską influencerkę i topmodelkę

Maag ma być rosyjskim odpowiednikiem Zary i innych zachodnich marek dla młodych klientów, które opuściły rynek rosyjski w 2022 roku, po agresji rosyjskiej na Ukrainę. Na rynku rosyjskim powstała wówczas próżnia. Częściowo mają ją wypełnić ubrania sygnowane logiem Maag. 

Pozostało 83% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku