Nazwa „Gucci” oraz znane monogramy na meblach i ścianach kawiarni, którą otwarto niedawno w Moskwie, jasno sugerują powiązania lokalu ze znaną włoską marką. Mimo to Gucci jednoznacznie odcina się od tego lokalu. Właściciele moskiewskiej kawiarni także wypierają się związków z Włochami. Wprawdzie nazwa ich nowego lokalu brzmi „Gucci Cafe”, ale zapisano ją do góry nogami i na wspak. Rosjanie przekonują, że nie naruszają praw właściciela marki Gucci.
W Moskwie otwarto podrabianą kawiarnię Gucci
Gucci, podobnie jak wiele innych zachodnich marek, wycofało się z Rosji, pozostawiając w tym kraju swoje sklepy, które zamknęły lub sprzedały. Na miejscu pozostali wierni fani marek, tęskniący za produktami i doświadczeniami, które oferują.
Czytaj więcej
W social mediach popularność zyskuje #corecore — niepokojące zaprzeczenie popularnych trendów, będące rodzajem sprzeciwu wobec konsumpcji, alienacji w świecie i dominacji social mediów. To zjawisko przypadło do gustu zwłaszcza młodym mężczyznom.
Oprócz fałszywek, do Rosji wciąż płyną alternatywnymi kanałami oryginalne luksusowe produkty. W kraju funkcjonują też lokale, które wciąż umożliwiają Rosjanom obcowanie z ich ulubionymi markami. Jednym z nich jest kawiarnia, którą otwarto właśnie w Moskwie. Jej właścicielami są raperzy Yegor Creed i Timati oraz znany rosyjski restaurator, Anton Piński.