Arc’teryx produkuje ubrania dla lekarzy i udostępnia ich projekty za darmo

Znana kanadyjska marka przed nadejściem koronawirusa wyznaczała trendy w świecie luksusowego techwearu. Teraz zaangażowała się w pomoc szpitalom.

Publikacja: 17.04.2020 14:42

Fot: Arc’teryx

Fot: Arc’teryx

Foto: Fot: Arc’teryx

Arc’teryx, marka z czołówki zestawienia Next 20, podobnie jak wiele innych firm odzieżowych w ostatnich tygodniach została zmuszona do zmiany profilu działalności.

Kanadyjski producent, znany z luksusowych ubrań dla biegaczy, wspinaczy czy narciarzy, zaczął dostarczać szpitalom odzież ochronną. Arc’teryx zadeklarował, że w kolejnych tygodniach przygotuje 90 tysięcy kompletów.

Na tym jednak nie koniec. Marka zaprosiła do współpracy inne firmy odzieżowe z kanadyjskiej Kolumbii Brytyjskiej, by zaspokoić potrzeby służby zdrowia w Kanadzie. Udostępniła również wzór i techniczną specyfikację swoich projektów, każda firma może ściągnąć te pliki i zacząć produkcję ubrań dla służby zdrowia w swoim kraju.

Nowy rozdział

Arc’teryx w ostatnich latach przeszedł sporą przemianę. Mimo ponad 30 lat działalności dopiero od niedawna firma, ciesząca się reputacją producenta z wyższej półki, śmielej poczyna sobie na rynku wysokiej mody – a nie jedynie odzieży specjalistycznej.

Wiąże się to między innymi ze stworzeniem bardzo popularnej, hi-endowej linii Veilance. Ostatnie wyróżnienia dla kanadyjskiej marki są też zasługą wdrożenia recyklingowego programu Used Gear, pozwalającego klientom na oddanie używanych ubrań i uzyskanie pieniędzy do wydania na zakupy w salonach firmy.

Podobnie jak w przypadku Jacquemusa, dużą rolę w przypadku promocji Arc’teryx odegrały gwiazdy rapu i mediów społecznościowych. Do fanów Arc’Teryx zaliczają się m.in. Drake, Frank Ocean czy Travis Scott.

Techwear na wybiegach

Ekskluzywny „techwear”, wykorzystujący wysokiej jakości materiały i technologie (takie jak wodoszczelny Gore-Tex),  w ciągu ostatnich lat z przeszedł z modowej niszy do głównego nurtu.

Militarne fasony, minimalistyczne wzory i projekty sięgające po cyberpunkowe inspiracje tylko częściowo wyjaśniają sukces takich marek, jak Patagonia, Acronym, The North Face, Stone Island czy właśnie Arc’teryx. Przede wszystkim to moda, która nie zapomina o funkcjonalności i wygodzie, dobrze pasująca też do czasów zmian klimatycznych i pogodowych ekstremów.

Arc’Teryx zadebiutował w tym roku na Paris Fashion Week, jednak nie za sprawą własnego pokazu, a dzięki prezentacji marki Off-White Virgila Abloha. W kurtkach Arc’Teryx na paryskim wybiegu wystąpiły siostry Bella i Gigi Hadid wraz z matką, Yolandą, niegdyś modelką.

Arc’teryx, marka z czołówki zestawienia Next 20, podobnie jak wiele innych firm odzieżowych w ostatnich tygodniach została zmuszona do zmiany profilu działalności.

Kanadyjski producent, znany z luksusowych ubrań dla biegaczy, wspinaczy czy narciarzy, zaczął dostarczać szpitalom odzież ochronną. Arc’teryx zadeklarował, że w kolejnych tygodniach przygotuje 90 tysięcy kompletów.

Pozostało 86% artykułu
Świat po pandemii
Raport: 4. falę pandemii najlepiej spędzić w Europie – ale nie w Polsce
Świat po pandemii
Tak zmienią się hotelowe śniadania po pandemii
Świat po pandemii
Po pandemii dresy szyją nawet słynni londyńscy krawcy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Świat po pandemii
Znika biurowy dress code: odtąd ma być wygodnie