„Swipe” – to jedno ze słów, które przeszły do języka potocznego, także w Polsce. Popularność „Swipe’a” zawdzięczamy aplikacji randkowej Tinder, w której można „swipe’ować” – czyli przesunąć – w lewo lub w prawo. Kilka lat temu funkcja „Swipe” pojawiła się też na Instagramie – dawała możliwość odsyłania do stron internetowych w „Storiesach” czyli relacjach udostępnianych na Instagramie. To jedna z niewielu sytuacji, gdy w tym serwisie można udostępnić link do strony internetowej, dlatego ze „Swipe’a” chętnie korzystały firmy oraz influencerzy.

Instagram wprowadza zmiany: koniec funkcji Swipe Up

Niespodziewanie, Instagram zapowiedział, że funkcja „Swipe Up” zniknie z serwisu. Mają zastąpić nowe rozwiązanie, które przedstawiciele serwisu nazywają „naklejkami”. Mają to być klikalne elementy, które można umieszczać w „Stories” – czyli w relacjach. Cytowani przez serwis The Verge przedstawiciele Instagrama przekonują, że nowe rozwiązanie „uprości tworzenie relacji i da więcej kontroli twórcom, a to dlatego, że wygląd najklejek będzie można modyfikować i dostosowywać do swoich potrzeb. Takich możliwości nie oferowała funkcja „Swipe Up”.  

Czytaj też: „Photo Dump”: o co chodzi z nowym trendem na Instagramie?

Z punktu widzenia użytkowników najważniejsza zmiana, w stosunku do funkcji „Swipe Up”, jest taka, że linki w relacjach będą mogli udostępniać wszyscy użytkownicy. To spora różnica, bo w przypadku „Swipe Up” było to możliwe tylko, jeśli dany użytkownik miał na Instagramie co najmniej 10 tysięcy obserwujących.

Na razie dostęp do nowej funkcji mają stopniowo otrzymywać tylko użytkownicy, którzy obecnie korzystają z funkcji „Swipe Up”, ale z czasem testy, trwające już od kilku tygodni, obejmą też pozostałych użytkowników.

Źródło: The Verge