Sprzedaż czy wynajem mieszkania to zawsze stresujący proces. Chcemy zarobić jak najwięcej, ale to, czy na nasze mieszkanie albo dom znajdą się chętni, zależy od wielu czynników. Jednym z kluczowych jest to, jakie wrażenie nieruchomość zrobi na nabywcach czy najemcach. Może w tym pomóc home staging. Czym jest home staging i w jaki sposób może sprawić, że nieruchomość uda się korzystnie sprzedać lub wynająć?
Czym jest home staging?
Pojęcie home stagingu przywędrowało do Polski z USA, gdzie to zjawisko jest popularne od lat. Home staging to usługa polegająca na przygotowania domu czy mieszkania do sprzedaży lub wynajmu. W dosłownym tłumaczeniu home staging oznacza „inscenizację”. Idea home stagingu opiera się na przekonaniu, że w przypadku nieruchomości pierwsze wrażenie jest kluczowe, a jeśli potencjalny nabywca nie poczuje się w oglądanym przez siebie mieszkaniu jak w domu, nie będzie nim zainteresowany.
Aby zwiększyć szansę na znalezienie potencjalnych nabywców czy najemców warto pomysleć o home stagingu. Czasem oznacza on gruntowne przemeblowanie mieszkania czy domu, a czasem jedynie dodanie kilku drobnych elementów, które zupełnie odmienią odbiór wnętrz.
Jakie są zasady home stagingu?
Choć pojęcie home stagingu jest stosunkowo nowe w Polsce, w naszym kraju działa już sporo firm, które profesjonalnei zajmują się home stagingiem. Można jednak postarać się o przeprowadzenie właściwego home stagingu we własnym zakresie. Efekt również powinien być udany. O czym warto pamiętać przy home stagingu?
* Mniej znaczy więcej. Minimalizm zawsze robi dobre pierwsze wrażenie na potencjalnych nabywcach czy najemcach. Nadmiar przedmiotów daje wrażenie zagracenia przestrzeni. Zbyt dużo przedmiotów może też sprawić, że przestronne wnętrze wyda się ciasne.