Reklama

Raport: Polacy pokochali używane produkty luksusowe. Kupujemy na potęgę

Co trzecia Polak (lub Polka) kupił/kupiła jakiś produkt luksusowy w ubiegłym roku. I zapłacił lub zapłaciła za niego niemałe pieniądze. Nowy raport Vinted pokazuje, jak zmienia się poziom zamożności Polek i Polaków.

Publikacja: 11.07.2024 14:54

Co trzeci ankietowany kupił w zeszłym roku produkt luksusowy z drugiej ręki.

Co trzeci ankietowany kupił w zeszłym roku produkt luksusowy z drugiej ręki.

Foto: Materiały prasowe

Marki luksusowe zawsze były pożądane, ale ostatnie lata to ich niezwykła kariera. Dzięki rosnącej popularności kupowania rzeczy używanych, luksus stał się także bardziej dostępny.

Efekt tej zmiany widać także w Polsce – coraz chętniej kupujemy luksus z drugiej ręki. Nowy raport przygotowany na zlecenie Vinted, czołowej europejskiej platformy mody używanej, pokazuje, jak bardzo w Polsce spragnieni jesteśmy dóbr luksusowych z drugiej ręki – oraz ile na nie wydajemy.

Raport Vinted: Polki i Polacy kupują produkty luksusowe

Luksus kosztuje, ale wyniki badania przygotowanego na zlecenie platformy Vinted pokazują, że Polaków i Polki coraz częściej na niego stać. Jak wskazuje badanie, 3 na 5 respondentów w Polsce jest gotowe rozważyć zakup luksusowej rzeczy z drugiej ręki, a co trzeci Polak lub Polka dokonał/a już takiego zakupu w ciągu ostatniego roku.

Czytaj więcej

Polska atrakcja turystyczna wśród najlepszych na świecie. Internauci wybrali

Warto też zauważyć, że mówimy w tym przypadku o niemałych już kwotach. W ciągu ostatniego roku 68% ankietowanych, którzy kupili produkt luksusowych, na najdroższą rzecz luksusową z drugiego obiegu wydało od 500 do 1000 euro. Z kolei 30% kobiet i 25% mężczyzn na używany luksus przeznaczyło od 1000 do 5000 euro. 5% kobiet i 4,5% mężczyzn za produkt luksusowy z drugiej ręki zapłaciło w ubiegłym roku ponad 5000 euro.

Reklama
Reklama

Na co wydajemy najchętniej? Kobiety najczęściej  kupują luksusowe ubrania z drugiej ręki, a także torebki i biżuterię z drugiej ręki. Z kolei mężczyźni najczęściej decydują się na zegarki.

Dlaczego kupujemy produkty luksusowe z drugiej ręki? To pytanie także padło w badaniu zleconym przez Vinted. Okazuje się, że decyduje nie tylko cena, choć oczywiście jest ważna – 54% badanych wskazało taki powód. Ponad jedna trzecia respondentów (37%) uważa, że udało im się upolować wyjątkową okazję. Z kolei 16 procent badanych jest przekonanych, że zakup był po prostu dobrą inwestycją, a co czwarty czy czwarta (25%) sięga po rzeczy używane, mając na względzie dobro klimatu.

Jakie marki luksusowe cieszą się największym zainteresowaniem wśród polskich użytkowników i użytkowniczek platformy Vinted? Z badania wynika, że najlepiej sprzedającą się marką luksusową w 2023 roku była Balenciaga, ale w czołówce znalazły się też Dior, Celine, Yves Saint Laurent czy Jacquemus. Z kolei wśród najdroższych marek, których produkty kupowali Polacy i Polki na Vinted w 2023 roku były Rolex, Hermes i Chanel.  

Społeczeństwo
Najbardziej pożądane prezenty świąteczne: Algorytmy pokazują, czego szukamy
Społeczeństwo
Klienci marek luksusowych zaczynają się bać. Zła wiadomość dla firm z Europy
Społeczeństwo
Młode pokolenie rezygnuje z marzeń. Nastała era „treatonomii”
Społeczeństwo
Gigant odzieżowy zmienia politykę. Koniec rozwiązania wprowadzonego w pandemii
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Społeczeństwo
Raport: Bardziej ufamy ulubionym markom niż rządom. Bo nas „słuchają”
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama