Imperium mody sprzedane. „Królowa sukni ślubnych” budowała je przez 35 lat

Po prawie 35 latach od założenia firmy amerykańska projektantka Vera Wang postanowiła ją sprzedać. Nie oznacza to jednak, że rozstaje się ze stworzoną przez siebie marką.

Publikacja: 17.12.2024 14:51

Vera Wang własną markę sukien ślubnych założyła jako 40-latka.

Vera Wang własną markę sukien ślubnych założyła jako 40-latka.

Foto: Bess Adler/Bloomberg

Marka Vera Wang na przestrzeni ostatnich 35 lat wyrosła na ikonę mody ślubnej, a jej twórczyni — na legendę amerykańskiej branży mody. Projektanta ogłosiła właśnie sprzedaż swojej marki — choć nie zamierza jej porzucić.

Vera Wang sprzedaje swoje imperium mody ślubnej

Luksusowe suknie ślubne projektu nowojorskiej projektantki Very Wang od lat stanowią przedmiot pożądania przyszłych panien młodych z całego świata. W ofercie marki, którą Wang nazwała swoim własnym imieniem i nazwiskiem, znajdują się nie tylko suknie ślubne, ale również męskie garnitury, damskie kolekcje prêt-à-porter, biżuteria, perfumy oraz przedmioty wyposażenia wnętrz.

Sama postać Very Wang jest zresztą fenomenem, który przez dekady intrygował media. Projektantka zasłynęła z wyrafinowanych stylizacji, które od lat inspirują kobiety z całego świata. Amerykanka, obecnie 75-letnia, zadziwia też niezwykle szczupłą sylwetką i młodzieńczym wyglądem.

Czytaj więcej

W jaki sposób zademonstrować zamożność? Nowe zjawisko w świecie dóbr luksusowych

W sukniach projektu Very Wang stawały na ślubnym kobiercu takie znane kobiety jak Mariah Carey, Ivanka Trump, siostry Kardashian czy Chelsea Clinton, córka byłego prezydenta USA. Wang regularnie ubiera na czerwony dywan takie gwiazdy jak Ariana Grande, Beyoncé, Hailey Bieber czy Zendaya.

Roczna sprzedaż marki Vera Wang, która wyrosła na modowe imperium o globalnym zasięgu, wynosi ponad 700 milionów dolarów. Niemal w przeddzień 35. rocznicy powstania marki branżowe media obiegła informacja o tym, że jej twórczyni i właścicielka postanowiła ją sprzedać.

Nowym właścicielem marki Vera Wang jest firma WHP Global z siedzibą w Nowym Jorku, za którą stoi kilka amerykańskich funduszy inwestycyjnych. W portfolio firmy znajdują się takie marki odzieżowe jak Rag & Bone, G-Star Raw czy Joe’s Jeans.

Z informacji medialnych wynika, że Vera Wang nie opuści swojej marki. Projektantka zachowa stanowisko dyrektorki kreatywnej, będzie też miała udziały w firmie WHP Global. Szczegółów transakcji nie ujawniono, ale w rozmowie z branżowym magazynem WWD Vera Wang zdradziła, że dzięki wsparciu nowego właściciela zamierza wkroczyć ze swoją marką do branży hotelowej.

Vera Wang: kim jest twórczyni modowego imperium?

Vera Wang urodziła się 27 czerwca 1949 roku w Nowym Jorku jako córka chińskich imigrantów. Od dzieciństwa pasjonowała się łyżwiarstwem figurowym, startowała nawet w zawodach.

Jako projektantka nie rozstała się ze swoją pasją – tworzyła kostiumy dla amerykańskich łyżwiarek i łyżwiarzy. Ubrała nawet reprezentację Stanów Zjednoczonych w tej dyscyplinie na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich.

Wang studiowała historię sztuki w Sarah Lawrence College i na Uniwersytecie w Paryżu. Po studiach zatrudniła się w „Vogue’u” jako najmłodsza wówczas redaktorka mody w historii tego magazynu. Zmieniła pracę dopiero po 17 latach — zaczęła projektować dla marki Ralph Lauren.

Własną markę sukien ślubnych założyła jako 40-latka. W wywiadach tłumaczyła, że zrobiła to, bo chciała zaprojektować swoją własną, wymarzoną suknię ślubną. W tamtym czasie nie podobał jej się żaden z dostępnych na rynku modeli.

W 1990 roku Wang otworzyła swój pierwszy butik w hotelu The Carlyle w Nowym Jorku. Dziesięć lat później rozwinęła portfolio swojej marki o linię prêt-à-porter. W 2002 roku wkroczyła do branży wystroju wnętrz. Projektantka ma na koncie liczne kolaboracje z markami z różnych półek cenowych.

Moda
Adidas pokonał „klątwę Kanye Westa”. Zaskoczenie analityków i moda na styl retro
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Moda
Paryż będzie mieć swoją Met Galę. Europa rzuca wyzwanie Ameryce
Moda
„Efekt Ozempiku” w świecie mody. Ten trend staje się coraz powszechniejszy
Moda
Słynny producent butów musi zmienić nazwę. Przegrana z amerykańskim gigantem
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Moda
Nie słabnie popularność „mody dla milionerów”. Słynny włoski projektant świętuje
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej