Najpopularniejsze marki modowe świata. Producent klapków ograł branże luksusową

Zaskoczenie w rankingu najpopularniejszych marek modowych na świecie. Słynne marki luksusowe musiały uznać wyższość producenta klapków – wynika z analizy danych dostarczanych przez Google. W Polsce z kolei liderem w zestawieniu jest firma z Japonii.

Publikacja: 31.05.2024 16:15

Centrum handlowe w Dubaju.

Centrum handlowe w Dubaju.

Foto: Iwona Castiello d'Antonio Unsplash

Popularne Crocsy to jeden z największych fenomenów w świecie mody. Dla niektórych – jeden z najbardziej zadziwiających. Okazuje się, że po 22 latach od stworzenia Crocs to najpopularniejsza marka modowa na świecie.

Crocs: najpopularniejsza marka modowa na świecie

Są lekkie, wygodne, łatwe w utrzymaniu w czystości, a przy tym zabawne i – jak się okazuje – dość uniwersalne pod względem stylizacji, choć zdaniem wielu raczej nie grzeszą urodą. Crocsy zdobyły serca nie tylko miłośników ogrodnictwa, pracowników restauracyjnych kuchni i przedstawicieli młodego pokolenia, ale również celebrytów.

Fenomen popularnych Crocsów sprawił, że ogrodowe klapki pojawiły się również na czerwonym dywanie – na przykład na stopach Justina Biebera, aktorki Prianki Chopry czy Nicholasa Brauna, odtwórcy roli Grega Hirscha w serialu „Sukcesja”. Z Crocs weszły w kolaboracje również takie marki jak Balenciaga i Levi’s, znany nowojorski kolektyw artystyczny MSCHF, szereg gwiazd i wiele innych marek z różnych branż.

Czytaj więcej

Twórca włoskiej marki odchodzi z firmy, którą stworzył. „Zostałem zdradzony”

Jak podaje firma Crocs na swojej oficjalnej stronie, każdego roku sprzedaje ona 150 milionów par swoich klapek. Z analizy danych dotyczących aktywności internautów wynika, że to właśnie Crocs jest najbardziej poszukiwaną marką na świecie.

Raport na temat popularności marek z różnych półek cenowych cytuje branżowy serwis Fashion United. Analizę danych z wyszukiwarki Google przeprowadzili eksperci z brytyjskiej porównywarki usług finansowych BusinessFinancing.co.uk. Sprawdzono procentową zmianę w liczbie wyszukań ponad 1000 marek na przestrzeni dwóch ostatnich lat – od 2021 do 2023 roku.

Okazuje się, że największy wzrost popularności zaliczyła w tym czasie właśnie marka Crocs. Bycie numerem jeden w aż 23 krajach z całego świata dało jej pozycję globalnego lidera. Jak informuje Fashion United, w 2023 roku marka Crocs zarobiła prawie cztery miliardy dolarów, czyli prawie 12 procent więcej w porównaniu z poprzednim rokiem.

Uniqlo: najpopularniejsza marka modowa w Polsce

Na drugim miejscu w rankingu uplasowała się inna marka obuwnicza – New Balance, ciesząca się największą popularnością w 18 krajach na całym globie. W 2022 roku zanotowała ona rekordowy dochód w wysokości 5,3 miliarda dolarów, prześcigając pod względem wzrostu sprzedaży takich rywali jak Nike czy Adidas.

Analitycy zauważają, że jednym z największych wygranych jest też koncern LVMH – największy gracz branży luksusowej. Z raportu wynika, że jako konglomerat wielu marek modowych w wyższej półki LVMH jest liderem w 14 krajach rozsianych na całym globie. Tuż za nim, na kolejnych pozycjach znalazły się domy mody Burberry i Hermès.

Również w Polsce sprawdzono, która marka cieszy się wśród mieszkańców naszego kraju największą popularnością. Okazuje się, że to japońska sieciówka Uniqlo – stosunkowo nowy gracz na polskim rynku odzieżowym.

Marka Uniqlo weszła do Polski w 2022 roku. Po sukcesie tymczasowego sklepu w Wars Sawa Junior przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie marka planuje na jesień otwarcie sklepu stałego – w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia. Spośród krajów europejskich Uniqlo w badanym okresie jest liderem popularności również w Niemczech oraz na Węgrzech i Białorusi.

Popularne Crocsy to jeden z największych fenomenów w świecie mody. Dla niektórych – jeden z najbardziej zadziwiających. Okazuje się, że po 22 latach od stworzenia Crocs to najpopularniejsza marka modowa na świecie.

Crocs: najpopularniejsza marka modowa na świecie

Pozostało 93% artykułu
Moda
Popularna marka odzieżowa nie zniknie z rynku. Ratunek w ostatniej chwili
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Moda
Marki luksusowe tną ceny. Obniżki dla wybranych. Nadchodzi wojna cenowa?
Moda
Najmodniejszy trener na Euro 2024 zmienia styl. Koniec „efektu Southgate'a”?
Moda
Wyśmiewany trend w modzie powraca. Czy to wielki comeback maksymalizmu?
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Moda
Popularna europejska marka odzieżowa znów ma kłopoty. Upadłość rok po odrodzeniu
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży