Najpopularniejsze marki modowe świata. Producent klapków ograł branże luksusową

Zaskoczenie w rankingu najpopularniejszych marek modowych na świecie. Słynne marki luksusowe musiały uznać wyższość producenta klapków – wynika z analizy danych dostarczanych przez Google. W Polsce z kolei liderem w zestawieniu jest firma z Japonii.

Publikacja: 31.05.2024 16:15

Centrum handlowe w Dubaju.

Centrum handlowe w Dubaju.

Foto: Iwona Castiello d'Antonio Unsplash

Popularne Crocsy to jeden z największych fenomenów w świecie mody. Dla niektórych – jeden z najbardziej zadziwiających. Okazuje się, że po 22 latach od stworzenia Crocs to najpopularniejsza marka modowa na świecie.

Crocs: najpopularniejsza marka modowa na świecie

Są lekkie, wygodne, łatwe w utrzymaniu w czystości, a przy tym zabawne i – jak się okazuje – dość uniwersalne pod względem stylizacji, choć zdaniem wielu raczej nie grzeszą urodą. Crocsy zdobyły serca nie tylko miłośników ogrodnictwa, pracowników restauracyjnych kuchni i przedstawicieli młodego pokolenia, ale również celebrytów.

Fenomen popularnych Crocsów sprawił, że ogrodowe klapki pojawiły się również na czerwonym dywanie – na przykład na stopach Justina Biebera, aktorki Prianki Chopry czy Nicholasa Brauna, odtwórcy roli Grega Hirscha w serialu „Sukcesja”. Z Crocs weszły w kolaboracje również takie marki jak Balenciaga i Levi’s, znany nowojorski kolektyw artystyczny MSCHF, szereg gwiazd i wiele innych marek z różnych branż.

Czytaj więcej

Twórca włoskiej marki odchodzi z firmy, którą stworzył. „Zostałem zdradzony”

Jak podaje firma Crocs na swojej oficjalnej stronie, każdego roku sprzedaje ona 150 milionów par swoich klapek. Z analizy danych dotyczących aktywności internautów wynika, że to właśnie Crocs jest najbardziej poszukiwaną marką na świecie.

Raport na temat popularności marek z różnych półek cenowych cytuje branżowy serwis Fashion United. Analizę danych z wyszukiwarki Google przeprowadzili eksperci z brytyjskiej porównywarki usług finansowych BusinessFinancing.co.uk. Sprawdzono procentową zmianę w liczbie wyszukań ponad 1000 marek na przestrzeni dwóch ostatnich lat – od 2021 do 2023 roku.

Okazuje się, że największy wzrost popularności zaliczyła w tym czasie właśnie marka Crocs. Bycie numerem jeden w aż 23 krajach z całego świata dało jej pozycję globalnego lidera. Jak informuje Fashion United, w 2023 roku marka Crocs zarobiła prawie cztery miliardy dolarów, czyli prawie 12 procent więcej w porównaniu z poprzednim rokiem.

Uniqlo: najpopularniejsza marka modowa w Polsce

Na drugim miejscu w rankingu uplasowała się inna marka obuwnicza – New Balance, ciesząca się największą popularnością w 18 krajach na całym globie. W 2022 roku zanotowała ona rekordowy dochód w wysokości 5,3 miliarda dolarów, prześcigając pod względem wzrostu sprzedaży takich rywali jak Nike czy Adidas.

Analitycy zauważają, że jednym z największych wygranych jest też koncern LVMH – największy gracz branży luksusowej. Z raportu wynika, że jako konglomerat wielu marek modowych w wyższej półki LVMH jest liderem w 14 krajach rozsianych na całym globie. Tuż za nim, na kolejnych pozycjach znalazły się domy mody Burberry i Hermès.

Również w Polsce sprawdzono, która marka cieszy się wśród mieszkańców naszego kraju największą popularnością. Okazuje się, że to japońska sieciówka Uniqlo – stosunkowo nowy gracz na polskim rynku odzieżowym.

Marka Uniqlo weszła do Polski w 2022 roku. Po sukcesie tymczasowego sklepu w Wars Sawa Junior przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie marka planuje na jesień otwarcie sklepu stałego – w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia. Spośród krajów europejskich Uniqlo w badanym okresie jest liderem popularności również w Niemczech oraz na Węgrzech i Białorusi.

Popularne Crocsy to jeden z największych fenomenów w świecie mody. Dla niektórych – jeden z najbardziej zadziwiających. Okazuje się, że po 22 latach od stworzenia Crocs to najpopularniejsza marka modowa na świecie.

Crocs: najpopularniejsza marka modowa na świecie

Pozostało 93% artykułu
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka luksusowa na świecie. Dominacja na rynku wtórnym
Moda
Nowy trend z Tik Toka opanowuje lotniska na świecie. Władze zabrały głos
Moda
Zalando szykuje zmianę wizerunku. Słynny amerykański aktor w kampanii reklamowej
Moda
Wraca ulubiona marka odzieżowa milenialsów. Do życia przywrócił ją H&M
Moda
Trend „Balmoral” święci triumfy w świecie mody. Czy to tęsknota za Elżbietą II?