Zuchwały napad w centrum Paryża. Złodzieje obrabowali luksusowy butik

Obrabowano kolejny sklep z luksusowymi zegarkami i biżuterią w centrum Paryża. Uzbrojeni przestępcy wynieśli kosztowności warte kilkanaście milionów euro. Napady na luksusowe paryskie sklepy to w ostatnich latach utrapienie francuskiej stolicy.

Publikacja: 02.08.2023 12:03

Butik Piaget w Paryżu, który padł ofiarą złodziei.

Butik Piaget w Paryżu, który padł ofiarą złodziei.

Foto: STEFANO RELLANDINI / AFP

We wtorek dokonano kolejnej spektakularnej kradzieży w jednym z luksusowych butików znajdujących się na słynnym Placu Vendôme w centrum Paryża. Ofiarą złodziei padł sklep należący do słynnej marki jubilerskiej Piaget, znanej z produkcji zegarków mechanicznych oraz biżuterii. Straty szacuje się na prawie 15 milionów euro.

Napad w biały dzień w centrum Paryża. Zrabowano biżuterię wartą miliony euro

Położony w 2. dzielnicy Paryża historyczny Plac Vendôme to jedno z najbardziej reprezentacyjnych miejsc w stolicy Francji. Mieści się tu wiele butików marek luksusowych, między innymi Chanel, Cartier, Bulgari, Rolex, Boucheron, Dior, Louis Vuitton, Van Cleef & Arpels.

Czytaj więcej

Pracowitość staje się niemodna? Generacja Z woli nowy trend: „pracę dla lenia”

Sklep ma tu również renomowana szwajcarska marka jubilerskiej Piaget, który znajduje się przy ulicy Rue de la Paix. Do kradzieży doszło we wtorek 1 sierpnia w porze lunchu, a więc w biały dzień. Do butiku Piageta wtargnęło prawdopodobnie troje elegancko ubranych i uzbrojonych osób (dwóch mężczyzn i jedna kobieta) które kazały obsłudze paść na ziemię, po czym spakowały do toreb zegarki i biżuterię.

Wartość przedmiotów, które wyniesiono z butiku, szacuje się na 10-15 milionów euro. Francuska policja prowadzi śledztwo w tej sprawie.

Koszmar z Placu Vendôme. Plaga zuchwałych kradzieży w Paryżu

To nie pierwszy w tym roku napad na luksusowy butik przy Placu Vendôme. Ostatni miał miejsce zaledwie trzy miesiące temu, wczesnym popołudniem w sobotę 29 kwietnia. Trzech uzbrojonych rabusiów okradło flagowy butik włoskiej marki jubilerskiej Bulgari, po czym uciekło na motocyklach.

Złodzieje ukradli biżuterię o wartości ponad siedmiu milionów euro. Jak na razie brak doniesień na temat tego, czy policji udało się ich ująć.

Ten sam sklep Bulgari padł ofiarą rabusiów również we wrześniu 2021 roku, model kradzieży był identyczny. Wartość biżuterii i zegarków, które padły łupem grupy uzbrojonych złodziei wyniosła około 10 milionów euro, złodzieje odjechali na motorach. W ręce policji wpadli w lipcu 2022 roku.

Nasilenie zuchwałych kradzieży luksusowych akcesoriów i biżuterii z butików przy paryskim Placu Vendôme obserwuje się już od kilku lat. Bardzo podobny scenariusz jak w przypadku kradzieży w butikach Bulgari miał miejsce w maju 2022 roku.

Wówcza ofiarą włamywaczy padł butik francuskiej marki Chanel. Czterech ubranych w garnitury mężczyzn sterroryzowało obsługę i klientów butiku, każąc im położyć się na podłodze. Złodzieje błyskawicznie załadowali torby biżuterią i zegarkami marki Chanel – i odjechali na rowerach.

Przedstawiciele Chanel nie ujawnili wartości skradzionych kosztowności. Brak też informacji, czy udało się schwytać złodziei.

Wydaje się, że gangi złodziejów biżuterii i zegarków mają swoje ulubione marki, jednak od szeregu lat ich ofiarą padają różne sklepy przy placu Vendôme. Pod koniec lipca 2021 roku działający w pojedynkę mężczyzna okradł butik jubilerskiej marki Chaumet, po czym uciekł na… elektrycznej hulajnodze.

Złodziej wyniósł z butiku biżuterię o wartości prawie dwóch milionów euro. Niedługo potem policji udało się aresztować zarówno jego, jak i jego współpracownika.

Społeczeństwo
„Urlop dla nieszczęśliwych”. Pomysł milionera na toksyczną atmosferę w pracy
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Społeczeństwo
„Hollyweird” to nowy fenomen: rośnie wiara w wielki spisek gwiazd szołbiznesu
Społeczeństwo
Czy warto być lojalnym pracownikiem? Szef to wykorzysta – ostrzegają badacze
Społeczeństwo
Nowa obsesja generacji Z. Powinny ratować zdrowie, stały się symbolem zamożności
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Społeczeństwo
Hopecore: nowy trend ma pomóc generacji Z walczyć z lękiem przed światem