Wraca trend, który wypromowało pierwsze pokolenie influencerek. „Styl szafiarek”

20 lat temu influencerzy byli bardzo świeżym zjawiskiem w internecie. Właśnie wtedy w świecie mody pojawił się trend, który wraca w tym sezonie. Boho znowu będzie modne.

Publikacja: 28.03.2024 03:11

Boho wypromowały „szafiarki” – pierwsze pokolenie influencerek, które zyskały popularność przed eksp

Boho wypromowały „szafiarki” – pierwsze pokolenie influencerek, które zyskały popularność przed eksplozją mody na media społecznościowe.

Foto: Priscilla Du Preez Unsplash

Wieloletnie fanki stylu boho mają powody do radości: romantyczne, hipisowskie stylizacje znów wracają na największe światowe wybiegi. W najnowszych kolekcjach czołowych domów mody wyraźnie dało się wyczuć atmosferę letnich festiwali sprzed dwóch dekad.

Na czym polega styl boho?

Victoria Beckham, bliźniaczki Mary-Kate i Ashley Olsen, bohaterki popularnego niegdyś serialu „Plotkara” czy wreszcie Sienna Miller to tylko kilka z wielu znanych postaci, które bardzo chętnie pojawiały się w nonszalanckich, romantycznych stylizacjach w klimacie boho. Regularnie w takim wydaniu widziano je na ulicach miast, a nawet na czerwonych dywanach.

Czytaj więcej

„Low-luxe”: jest już następca „cichego luksusu”. Na czym polega nowy trend?

To również właśnie boho było w tamtych czasach bodaj najpopularniejszym stylem, który ukochały „szafiarki” — pierwsze pokolenie influencerki modowe. Na fali nostalgii za ówczesną estetyką romantyczne sukienki, hipisowskie akcesoria czy dżins w parze z kowbojkami znów świętują swój wielki powrót.

W swoim nowym artykule redaktorka „Guardiana” zwraca uwagę, że wiele stylizacji w klimacie boho pojawiło się w najnowszej kolekcji Chloé, jednego z najbardziej wpływowych francuskich domów mody. W kolekcji Chloé nie zabrakło zwiewnych bluzek z marszczeniami i denimu — kluczowych elementów stylu boho. Dość powiedzieć, że na pokazie w pierwszym rzędzie siedział nie kto inny, jak wspomniana Sienna Miller — bodaj największa admiratorka boho.

Zdaniem „Guardiana” po niedawnym pokazie kolekcji Chloé trend szybko rozprzestrzeni się w świecie mody — już teraz podchwyciły go takie brytyjskie marki jak Marks & Spencer czy John Lewis. Z pewnością jest coś na rzeczy, bo przecież nie tylko projektująca dla Chloé Chemena Kamali sięgnęła w tym sezonie po styl boho.

Nie tylko na letnie festiwale: styl boho wraca w tym sezonie

Subtelne nawiązania do stylu boho — lub całe stylizacje zdefiniowane przez tę stylistykę — można było z łatwością dostrzec w wiosenno-letnich kolekcjach wielu domów mody. Marka Brunello Cucinelli, Missoni i Isabel Marant postawiły na ażurowe makramy, z kolei Burberry — na hipisowskie frędzle w uwspółcześnionym wydaniu.

Odświeżone interpretacje stylu boho pojawiły się również w wiosenno-letnich kolekcjach Diora, Prady, Givenchy, Giorgio Armani, Rabanne, Coach, Gucci czy Blumarine. Balenciaga, Chanel i Carolina Herrera sięgnęły po kwieciste printy, z kolei kolekcja marki Bora Aksu tonęła w pastelowych falbankach i koronkach.

Echa stylu boho można było odczuć też w kolekcjach na jesień i zimę 2024. Nadające dynamiki frędzle pojawiły się w kolekcjach Burberry, Ferragamo, Isabel Marant, Valentino i Rabanne. Trudno zliczyć marki, które nie sięgnęły po koronkę czy romantyczne bluzki i sukienki z marszczeniami i falbankami — zwłaszcza transparentne.

Oczywiście styl boho z pewnością nie znikł z garderób wielu miłośniczek mody, a to dzięki temu, że świetnie wygląda praktycznie na każdej kobiecie. W stylizacjach wpisujących się w tę beztroską, romantyczną estetykę śmiało można ruszać zarówno na podbój letnich festiwali, jak i miejskiej dżungli. Nic dziwnego, że znów cieszy się ona dużą sympatią.

Wieloletnie fanki stylu boho mają powody do radości: romantyczne, hipisowskie stylizacje znów wracają na największe światowe wybiegi. W najnowszych kolekcjach czołowych domów mody wyraźnie dało się wyczuć atmosferę letnich festiwali sprzed dwóch dekad.

Na czym polega styl boho?

Pozostało 92% artykułu
Moda
Adidas pozywa znanego projektanta mody. Wojna o prawa do motywu pasków
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Moda
Śledztwo we Włoszech: ujawniono, ile kosztuje produkcja luksusowych torebek
Moda
Chiński rywal Zary zapowiada podbój Europy. Kluczowe mają być unikatowe sklepy
Moda
Skarpetki, z których śmieje się generacja Z. Nowa wojna między pokoleniami
Moda
Wraca marka odzieżowa, która zrobiła furorę 20 lat temu. Chce podbić generację Z