Znane marki stworzyły koalicję przeciw Facebookowi

Firmy technologiczne i odzieżowe protestują przeciwko polityce Facebooka.

Publikacja: 26.06.2020 09:19

Fot: Mark Zuckerberg/ Facebook

Fot: Mark Zuckerberg/ Facebook

Foto: Fot: Mark Zuckerberg/ Facebook

Patagonia, The North Face i kilkanaście innych marek zdeklarowało rezygnację z kampanii reklamowych na Facebooku co najmniej do końca lipca.  To wynik polityki serwisu Marka Zuckerberga w sprawie kontrowersyjnych postów prezydenta Donalda Trumpa. Rzecznik prasowy VF Corp, właściciela The North Face, zapowiedział, że dołączenie do bojkotu rozważają też inne marki grupy – m.in. Vans czy Timberland.

Test dla Zuckerberga

Facebook, w przeciwieństwie do Twittera, (gdzie niektóre z wypowiedzi Trumpa pojawiły się z ostrzeżeniem, że to treści promujące przemoc lub wprowadzające ludzi w błąd) zdecydował się na pozostawienie postów prezydenta USA, zapowiadającego siłowe rozwiązania podczas tłumienia protestów po zabójstwie George’a Floyda. Stało się to przedmiotem publicznej krytyki nawet ze strony pracowników Facebooka.

Markowi Zuckerbergowi zarzuca się, że jego firma czerpie korzyści z mowy nienawiści, ale jego ostrożna polityka wynika m.in. z obaw o zaostrzenie regulacji, narzucanych serwisowi przez amerykański rząd.

Jak dodaje w rozmowie z BBC analityk Joseph Evans, Facebook może znieść bojkot dużych klientów, bo większość reklamodawców inwestujących w reklamę w serwisie to mniejsze firmy.  Jednak za sprawą pandemii i cięcia wydatków na promocję kolejne miesiące będą wymagały od Zuckerberga zręcznego lawirowania między różnymi grupami interesów.

Napięcia przedwyborcze

Kampania Stop Hate For Profit to kolejny problem Facebooka w ostatnich tygodniach. Jej autorzy domagają się bardziej restrykcyjnej polityki przede wszystkim w kwestii przemocy rasowej i mowy nienawiści, której na Facebooku doświadczyła ponad połowa Amerykanów.

W ostatnich tygodniach powrócił też temat zwalczania fake newsów, po tym, jak szef Facebooka stwierdził że media społecznościowe nie powinny być „arbitrami prawdy”. To problem, na który Zuckerberg powinien być szczególnie wyczulony – szczególnie w okolicach wyborów prezydenckich, które cztery lata temu były początkiem ciągu zdarzeń, które zmusiły szefa Facebooka do składania zeznań w amerykańskim Kongresie.

Patagonia, The North Face i kilkanaście innych marek zdeklarowało rezygnację z kampanii reklamowych na Facebooku co najmniej do końca lipca.  To wynik polityki serwisu Marka Zuckerberga w sprawie kontrowersyjnych postów prezydenta Donalda Trumpa. Rzecznik prasowy VF Corp, właściciela The North Face, zapowiedział, że dołączenie do bojkotu rozważają też inne marki grupy – m.in. Vans czy Timberland.

Test dla Zuckerberga

Pozostało 81% artykułu
Styl życia
Miliarder z Chin przywraca francuską markę luksusową. Była uśpiona przez 50 lat
Styl życia
Pokonali Adidasa. Nowe najbardziej pożądane buty na świecie to dzieło dwóch firm
Materiał partnera
Wszystko opiera się na wspólnocie wartości
Styl życia
Czołowa europejska analityczka trendów zapowiada: idzie zmiana w świecie mody
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Styl życia
Kto najbardziej chce pracować zdalnie? Wyniki tego badania zaskoczą pracowników