Szukaj

„Innowacja roku”: Bernard Arnault wybrał najlepszy startup

Bambuser, aplikacja rewolucjonizująca proces robienia zakupów online, zdobyła prestiżową nagrodę LVMH Innovation Prize. Zwycięzcę wybrał Bernard Arnault, szef koncernu, do którego należy między innymi Louis Vuitton czy Dior.

Szwedzki startup Bambuser otrzymał główna nagrodę w piątej edycji konkursu LVMH Innovation Award. Zwycięzców w poszczególnych kategoriach ogłoszono podczas odbywającej się w Paryżu konferencji VivaTech, poświęconej innowacjom i startupom z Europy. Dzięki wygranej szwedzka firma będzie mogła skorzystać z półrocznego, spersonalizowanego patronatu LVMH w ramach programu „La Maison des Startups”.

Czytaj też: Bernard Arnault zbił majątek dzięki biznesowi w Polsce

Bambuser to jedna z tych firm, którym koronawirus bardziej pomógł niż przeszkodził, bo jej produkt idealnie odpowiadał na wyzwania czekające na branżę mody w czasie lockdownu. To narzędzie  łączące możliwości transmisji na żywo z lokowaniem produktów i ich sprzedażą. Dzięki jego wykorzystaniu firmy mają możliwość osadzenia transmisji na własnej stronie w wysokiej jakości i z licznymi, interaktywnymi udogodnieniami.

Firma ze Sztokholmu, która stworzyła Bambusera, istnieje już od 2007 roku, i choć przez wiele lat współpracowała z dużymi klientami, takimi jak choćby amerykańska agencja informacyjna Associated Press, to dopiero premiera narzędzia Live Video Shopping pod koniec 2019 roku pozwoliła firmie na błyskawiczny rozwój i zdobycie ponad 100 milionów dolarów od inwestorów.

Sukces, dodatkowo napędzany szokiem wynikającym z pandemii i rozpaczliwymi próbami reklamodawców w dotarciu do zamkniętych w domach konsumentów, spowodował, że w firmie pracuje dziś ponad 150 osób, choć jeszcze 2 lata temu było ich zaledwie 16.

W tym roku do rywalizacji o tytuł „innowacji roku” zgłoszono ponad 850 kandydatur. W finale znalazło się 28 z nich, a finaliści reprezentowali 12 krajów. Wybór kapituły, w skład której wchodzą m.in. Bernard Arnault i Toni Belloni z LVMH, trudno uznać za zaskoczenie – nie tylko z powodu komentarza Belloniego, dyrektora zarządzającego francuskiego konglomeratu, przekonującego, że „innowacje to obsesja” dla jego firmy. Bambuser przez największą grupę luksusową świata został doceniony już wcześniej, współpracując między innymi z Parfume Christian Dior. Inni klienci marki to m.in. Samsung, Farfetch i Tommy Hilfiger.

Zamknij
Zamknij