Richemont, LVMH i Prada – ci trzej potentaci na światowym rynku dóbr luksusowych zazwyczaj rywalizują ze sobą o klientów. Tym razem jednak te firmy postanowiły połączyć siły i powołać do życia Aura Blockchain Consortrium.
Czytaj też: „Dość używania futer”: PETA bierze na celownik giganta mody
To inicjatywa, której celem jest stworzenie opartych na technologii blockchain rozwiązań cyfrowej certyfikacji produktów luksusowych. Markami założycielskimi Aury są Cartier, Louis Vuitton i Prada, a usługa ma znaleźć zastosowanie w całej gamie oferowanych przez te marki produktów – od zegarków po ubrania.
Aura: Blockchain wchodzi do świata mody luksusowej
Twórcy Aury chcą, by to rozwiązanie stało się rynkowym standardem. „Branża luksusowa tworzy ponadczasowe produkty i musi mieć pewność, że te rygorystyczne standardy przetrwają i pozostaną w godnych zaufania rękach. Dlatego zapraszamy wszystkich do przyłączenia się do tego konsorcjum, zaprojektujmy nową erę luksusu. Takie możliwości daje technologia blockchain” –powiedział Cyrille Vigneron, dyrektor generalny Cartier International.
Dzięki Aurze klienci będą mieli dostęp do certyfikatu autentyczności produktów, a także do szczegółowych informacji na temat jego historii i pochodzenia.
Wprowadzenie tego rozwiązania ma wydłużyć cykl życia produktów, a także zwiększyć zaufanie między klientami a sklepami, salonami i pośrednikami, zajmującymi się sprzedażą ubrań i zegarków z drugiej ręki. Minimalizowanie ryzyka fałszerstw i podróbek wiąże się więc – przynajmniej w zamierzeniu – także z rozwiązaniami z zakresu zrównoważonego rozwoju i zmniejszania szkód dla środowiska.