Szwedzki startup Bambuser otrzymał główna nagrodę w piątej edycji konkursu LVMH Innovation Award. Zwycięzców w poszczególnych kategoriach ogłoszono podczas odbywającej się w Paryżu konferencji VivaTech, poświęconej innowacjom i startupom z Europy. Dzięki wygranej szwedzka firma będzie mogła skorzystać z półrocznego, spersonalizowanego patronatu LVMH w ramach programu „La Maison des Startups”.

Czytaj też: Bernard Arnault zbił majątek dzięki biznesowi w Polsce

Bambuser to jedna z tych firm, którym koronawirus bardziej pomógł niż przeszkodził, bo jej produkt idealnie odpowiadał na wyzwania czekające na branżę mody w czasie lockdownu. To narzędzie  łączące możliwości transmisji na żywo z lokowaniem produktów i ich sprzedażą. Dzięki jego wykorzystaniu firmy mają możliwość osadzenia transmisji na własnej stronie w wysokiej jakości i z licznymi, interaktywnymi udogodnieniami.

Firma ze Sztokholmu, która stworzyła Bambusera, istnieje już od 2007 roku, i choć przez wiele lat współpracowała z dużymi klientami, takimi jak choćby amerykańska agencja informacyjna Associated Press, to dopiero premiera narzędzia Live Video Shopping pod koniec 2019 roku pozwoliła firmie na błyskawiczny rozwój i zdobycie ponad 100 milionów dolarów od inwestorów.

Sukces, dodatkowo napędzany szokiem wynikającym z pandemii i rozpaczliwymi próbami reklamodawców w dotarciu do zamkniętych w domach konsumentów, spowodował, że w firmie pracuje dziś ponad 150 osób, choć jeszcze 2 lata temu było ich zaledwie 16.

W tym roku do rywalizacji o tytuł „innowacji roku” zgłoszono ponad 850 kandydatur. W finale znalazło się 28 z nich, a finaliści reprezentowali 12 krajów. Wybór kapituły, w skład której wchodzą m.in. Bernard Arnault i Toni Belloni z LVMH, trudno uznać za zaskoczenie – nie tylko z powodu komentarza Belloniego, dyrektora zarządzającego francuskiego konglomeratu, przekonującego, że „innowacje to obsesja” dla jego firmy. Bambuser przez największą grupę luksusową świata został doceniony już wcześniej, współpracując między innymi z Parfume Christian Dior. Inni klienci marki to m.in. Samsung, Farfetch i Tommy Hilfiger.