Branża nieruchomości wychodzi poza sam biznes
Tegoroczne targi w Cannes pokazały, w jaki sposób zmienia się branża nieruchomości. Liczy się już nie tylko stopa zwrotu z inwestycji. Kluczowe jest również spełnienie przez projekt parametrów zrównoważonego rozwoju, kwestie społeczne, wpływu na kształtowanie przestrzeni oraz podnoszenia jakości życia.
Prywatne akademiki to sektor przyszłości
Otwieramy nową platformę z ofertą prywatnych akademików, gdyż mamy tutaj doświadczenie i kompetencje, a także jesteśmy przekonani o dobrych perspektywach rozwoju sektora. Inne nasze platformy działają bardzo skutecznie i aktywnie, nawet tam gdzie w tej chwili rozwój przebiega wolniej, na przykład w przypadku powierzchni biurowej – mówi Maciej Dyjas, partner zarządzający Griffin Capital Partners.
Zrównoważony rozwój odmieniany przez wszystkie przypadki
Jednym z naczelnych tematów tegorocznego MIPIM było ESG i zrównoważony rozwój w branży nieruchomości. W wymiarze regionów, miast, ich dzielnic oraz konkretnych projektów deweloperskich i budynków. Kwestie zrównoważonego rozwoju są traktowane na tyle poważnie, że bez ich uwzględnienia żaden projekt nie ma szans na rynku.
Jak ożywić centra miast?
Centra wielu metropolii opustoszały w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat. W Cannes bardzo mocno dyskutowano: jak przywrócić tam życie i jak sprawić, żeby do centrów wrócili mieszkańcy?
Pomorze stawia na półprzewodniki
Sektor półprzewodników jest jedną z najważniejszych branż na świecie. W ramach zmiany funkcjonowania łańcuchów dostaw coraz większą uwagę kieruje na produkcję w Europie. Chcemy, aby Pomorze odegrało tutaj istotną rolę, pierwsze jaskółki już są - mówi Mikołaj Trunin, zastępca dyrektora Invest in Pomerania.
Gdynia to nie tylko branża morska
Bardzo skutecznie staramy się w Gdyni zapewnić jak najwyższą jakość życia. Doceniają to inwestorzy, dlatego nasze miasto nie będzie się rozwijać wyłącznie dzięki biznesowi związanemu z morzem, ale także na przykład dzięki prężnie rozwijającemu się sektorowi IT – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Mocna polska obecność
Polskie miasta, regiony i firmy są bardzo mocno widoczne w Cannes. Inwestorzy podkreślają, że nasz kraj to nie tylko miejsce na biznes. Liczy się również rosnąca jakość życia i wysoki poziom bezpieczeństwa. To przyciąga nowe projekty.
Skuteczna promocja województwa
Udaje nam się przyciągać inwestorów dzięki podległej Agencji Rozwoju Pomorza organizacji Invest in Pomerania. Mamy nową strategię, w której wskazujemy na najbardziej atrakcyjne sektory biznesowe na Pomorzu. A sam region zyskuje coraz większe uznanie, co odzwierciedliły rankingi ogłoszone podczas MIPIM – mówi Piotr Ciechowicz, wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza
Jak wspomóc inwestorów na Pomorzu?
Atrakcyjnych terenów inwestycyjnych dosyć szybko ubywa, ale jesteśmy w stanie zaproponować inwestorom obszary, które spełnią ich wysokie wymagania, a także wspomóc w procedurze uzyskania pomocy publicznej – mówi Paula Tęcza, project manager w Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.