Ulga sponsoringowa – niższy podatek dla wspierających lokalny sport, kulturę i edukację

Celem ulgi jest zachęcenie przedsiębiorców do sponsorowania lokalnej działalności o charakterze sportowym, kulturowym, jak i oświatowym, a także wspieranie ich w rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Pozwala ona przedsiębiorcom na pomniejszenie podstawy opodatkowania, dając przy tym wsparcie znacznej grupie podatników.

Publikacja: 25.03.2024 04:30

Ulga sponsoringowa – niższy podatek dla wspierających lokalny sport, kulturę i edukację

Foto: Adobe Stock

Ulga dla wspierających sport, kulturę i edukację, zwana również ulgą sponsoringową bądź ulgą CSR (z ang. corporate social responsibility, tj. społeczna odpowiedzialność biznesu) została wprowadzona do ustawy PIT oraz ustawy CIT w wyniku zmian mieszczących się w zakresie nowelizacji Polski Ład i obowiązuje od 1 stycznia 2022 r. W przeciwieństwie do większości rozwiązań tego typu, od momentu wejścia w życie funkcjonuje ona w niezmienionej formie. Co już wiemy na jej temat z perspektywy czasu?

Pozostało 97% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP