Trzej koledzy – i garaż w Zurychu. Kim są twórcy firmy On, sponsora Igi Świątek?

On, szwajcarska firma produkująca odzież sportową i buty, będzie odtąd ubierać Igę Świątek. Jaka jest historia niezwykłego sukcesu tej marki?

Aktualizacja: 15.06.2023 09:55 Publikacja: 21.03.2023 12:18

Trzej koledzy – i garaż w Zurychu. Kim są twórcy firmy On, sponsora Igi Świątek?

Foto: Frederic J. BROWN / AFP

Podpisanie kontraktu sponsorskiego z gwiazdą takiego formatu, jaką w świecie sportu jest Iga Świątek, dla każdej marki oznacza prawdziwa żyłę złota. Oprócz nawiązania współpracy z najlepszą tenisistką świata, marka On związała się też z innymi młodymi i utalentowanymi tenisistami.

Iga Świątek nawiązała współpracę ze szwajcarską marką On

Marka On śmiało buduje portfolio swoich ambasadorów, sięgając po najlepszych tenisistów na świecie. Ogłosiła właśnie podpisanie kontraktu z pierwszą rakietą świata — Igą Świątek, trzykrotną zwyciężczynią Wielkiego Szlema.

Świątek będzie też występować w specjalnie dla niej zaprojektowanej wersji butów The Roger Pro. W ich projektowaniu brał udział słynny udziałowiec marki On, Roger Federer — mistrz olimpijski, wielokrotny lider rankingu ATP i jeden z najwybitniejszych tenisistów w historii.

Czytaj więcej

Siostrzana marka Zary w tarapatach. Nie zależy nam już, jak wyglądamy w pracy?

Marka On podpisała również kontrakt ze wschodzącą gwiazdą tenisa — Amerykaninem Benem Sheltonem. W styczniu dwudziestoletniemu tenisiście udało się dotrzeć do ćwierćfinału Australian Open, co wybiło go do pierwszej pięćdziesiątki rankingu ATP. Sheltona, dla którego był to zaledwie drugi występ w Wielkim Szlemie, już okrzyknięto cudownym dzieckiem amerykańskiego tenisa.

Równie dobrze zapowiada się szesnastoletni Brazylijczyk João Fonseca — jeszcze jeden tenisista, z którym marka On podpisała niedawno kontrakt. Fonseca zaliczył imponujący debiut w rankingu ATP dzięki wstępowi na Rio Open w lutym 2023 roku. Dotarł też do finału tegorocznego Australian Open w grze podwójnej chłopców.

On — historia marki dla fanów outdooru i profesjonalnych sportowców

Markę On założyli w 2010 roku trzej przyjaciele: Olivier Bernhard — były triathlonista i wielokrotny zwycięzca Iron Mana, Caspar Coppetti — ekonomista specjalizujący się w marketingu sportowym oraz David Allemann — projektant i marketingowiec. Twórcy marki postawili przed sobą ambitny cel — zrewolucjonizowanie branży butów do biegania poprzez stworzenie butów dopasowujących się do stylu danego biegacza i pomagającej w osiąganiu jeszcze lepszych wyników.

Bernhard, Coppetti i Allemann zaczęli prawie od zera — nad pierwszym modelem butów pracowali w garażu w Zurychu. Innowacyjne obuwie sportowe ich projektu, przeznaczone zarówno dla profesjonalnych, jak i amatorskich biegaczy, szybko zyskało uznanie w branży. Pierwszy sukces przyszedł jeszcze w 2010 roku, kiedy firma zdobyła prestiżową nagrodę branży outdoorowej, ISPO Brandnew Award. On pokonał tym samym ponad 300 startupów z całego świata.

Z czasem marka zaczęła produkować również odzież sportową dla mężczyzn, kobiet i dzieci, a także takie akcesoria jak czapki, opaski i skarpety. Wszystkie projekty marki powstają w On Lab — znajdującym się w Zurychu laboratorium, w którym opracowuje się i testuje nowe technologie.

W ciągu zaledwie kilku lat On stał się jedną z najszybciej rozwijających się marek butów biegowych na świecie — i groźnym rywalem dla takich gigantów jak Nike czy Adidas. Obecnie firma działa w ponad 50 krajach na całym świecie, posiada biura w USA, Japonii, Australii i Brazylii oraz zatrudnia ponad tysiąc pracowników.

W 2019 roku On zyskał prominentnego udziałowca w osobie Rogera Federera. We współpracy z On Lab tenisista stworzył własną linię butów The Roger Pro, które zyskały już status kultowych, a w których będą występować nowi ambasadorzy marki. W 2021 roku firma weszła na nowojorską giełdę, jej wartość obecnie wycenia się na ponad sześć miliardów dolarów.

Podpisanie kontraktu sponsorskiego z gwiazdą takiego formatu, jaką w świecie sportu jest Iga Świątek, dla każdej marki oznacza prawdziwa żyłę złota. Oprócz nawiązania współpracy z najlepszą tenisistką świata, marka On związała się też z innymi młodymi i utalentowanymi tenisistami.

Iga Świątek nawiązała współpracę ze szwajcarską marką On

Pozostało 91% artykułu
Biznes
Kłopoty potentata rynku dóbr luksusowych. Słynna marka przestała się podobać
Biznes
Najbogatszy Europejczyk znowu na zakupach. Na celowniku słynna marka luksusowa
Biznes
Najbogatszy Europejczyk rusza do Hollywood. Chce zarobić na rosnącej niszy
Biznes
Marka dla „młodych i pięknych” odradza się. Koniec z toksycznym wizerunkiem
Biznes
Taka sama premia dla wszystkich pracowników. Słynny dom mody dzieli się zyskami