Koniec „aniołków” Victoria’s Secret. Zmiany w słynnej marce

Victoria’s Secret, amerykańska marka bieliźniarska słynna między innymi dzięki „Aniołkom”, supermodelkom biorącym udział w pokazach bielizny, zmienia swoją politykę. Zamiast „Aniołków” pojawią się ambasadorki, wśród nich znalazła się Megan Rapinoe, kapitanka żeńskiej reprezentacji USA w piłce nożnej.

Publikacja: 18.06.2021 10:55

Koniec „aniołków” Victoria’s Secret. Zmiany w słynnej marce

Foto: Fot: Miosotis Jade, CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons

„Aniołki” Victoria’s Secret były dotąd jednym z symboli świata mody – przykładem na to, jak ważną rolę odgrywają w nim supermodelki, kobiety o posągowych figurach i zjawiskowej urodzie. Słynne modelki, między innymi Adriana Lima czy Gisele Bundchen, wywierają ogromny wpływ na świat mody. To one, a przed nimi takie postacie jak Christy Turlington, Linda Evangelista czy Cindy Crawford, wyznaczały trendy dotyczące wyglądu „kobiety idealnej”. To się właśnie zmienia.

Czytaj też: Gwiazdy z innej galaktyki: Kara Becker pisze o tym, co się stało z supermodelkami

Ruch „ciałopozytywności” w ostatnich latach mocno zmienia to, jak kobiety myślą o swoim wyglądzie. Wzorzec „idealnej” sylwetki  przestaje obowiązywać. To ma ogromny wpływ na rynek mody, więc trudno się dziwić, że zmiany dotykają także marki bieliźniarskie. To one przez lata budowały wizerunek idealnej, posągowej piękności w koronkach i na szpilkach. 

Takim symbolem w świecie mody dotąd była amerykańska marka Victoria’s Secret. Fundamente jej przekaz opierał się dotąd na „armii” supermodelek reklamujących bieliznę tej marki. Przez lata przez pokazy i kampanie VC przewinęły się najsłynniejsze gwiazdy modelingu. Jednak w czasach „body positive” dotychczasowy przekaz Victoria’s Secret po prostu się przeterminował.

Koniec „Aniołków” Vicroria’s Secret. Czas na Kolektyw

  Amerykańska marka zapowiedziała, że „Aniołki” zostaną zastąpione przez siedem ambasadorek. Mają to być „kobiety sukcesu, które łączy wspólna pasja do tego, by prowokować zmianę”.  Nazwa „Aniołki” ma zniknąć – jak informuje „Guardian” zastąpi je określenie „Kolektyw Victoria’s Secret”. 

"salon Victoria's Secret"

Supermodelka Candice Swanepoel w kampanii Victoria’s Secret. Fot: WestportWiki, CC BY-SA 3.0, Wikimedia Commons

sukces.rp.pl

Kto wejdzie w skład Kolektywu? Z dostępnych informacji wynika, że będą to znane sportsmenki, a także aktywistki. Członkiniami teamu Victoria’s Secret będą Megan Rapinoe, kapitanka amerykańskiej żeńskiej reprezentacji w piłce nożnej, Priyanka Chopra Jonas, hinduska aktorka i żona Nicka Jonasa, amerykańskiego gwiazdora muzyki. Do Kolektywu dołączą też Valentina Sampaio, trans płciowa brazylijska modelka, a także pochodząca z Sudanu Południowego modelka Adut Akech. 

„Jestem zaszczycona, że dołączam do grupy tak niesamowitych kobiet. Wspólnie przyniesiemy zmianę do Victoria’s Secret i poniesiemy ją dalej. Jestem podekscytowana, że będę współtworzyć przestrzeń dla pełnego spektrum kobiecości” – napisała Megan Rapinoe w oświadczeniu.

Szef Victoria’s Secret Martin Waters, zapowiedział, że to ogromna zmiana dla prowadzonej przez niego firmy. „To dopiero początek” – dodał jednak Waters w komunikacie prasowym. Zmiany wydają się rewolucyjne, ale są konieczne. Udział marki Victoria’s Secret w amerykańskim rynku bieliźniarskim spada od lat – z 32 procent w 2015 roku do 21 procent w 2020 roku.  

Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie