Christine Granville: zegarki stworzone z myślą o kobietach
Christine Granville to marka zegarkowa stworzona przez polską firmę. Powstała z myślą o kobietach, dla których zegarek to element stylizacji, ale też część świadomego stylu życia. Właśnie dlatego marka stawia na innowacje, wprowadzając wegańskie paski ze skórek jabłek
Materiał powstał we współpracy z marką Christine Granville
Reklama
Przyzwyczailiśmy się, że zegarki to domena mężczyzn, ich „osobista biżuteria”. Tymczasem rynek zegarków dla kobiet rośnie bardzo dynamicznie. Christine Granville to polska marka zegarkowa stworzona z myślą o kobietach. Jej twórczyni, Agnieszka Bobrukiewicz, myśli w nowoczesny sposób, czego dowodem może być choćby najnowsza innowacja, wegańskie paski zegarków wykonane ze skórek jabłek. Marki Christine Granville nie byłoby jednak, gdyby nie pewna niezwykle odważna Polka, która zmieniła bieg II wojny światowej…
Sukces: Kim była Krystyna Skarbek, kobieta, która stała się inspiracją dla stworzenia marki Christine Granville?
Agnieszka Bobrukiewicz: To Polka, która zmieniła bieg historii, śmiało można powiedzieć, że była Jamesem Bondem w spódnicy. Pod pseudonimem Christine Granville przez lata działała jako agentka brytyjskiego wywiadu w czasie II wojny światowej. Była niezwykle cennym wywiadowcą dla Wielkiej Brytanii, właśnie ona wpłynęła na losy Europy. Podczas pobytu w okupowanej Polsce zdobyła dokumenty wraz z datą ataku Niemiec na ZSRR, a następnie przekazała je Brytyjczykom. To wpłynęło na opóźnienie niemieckiej operacji Barbarossa, która była początkiem końca II wojny światowej. Nic dziwnego, że Winston Churchill, nazywał Krystynę Skarbek swoją ulubioną agentką. W Polsce dopiero od jakiegoś czasu zrobiło się głośno na jej temat. Miało to związek z wydaniem powieści Vincenta Severskiego o życiu Christine, co bardzo mnie cieszy, bo Krystyna Skarbek była niezwykłą kobietą, która nie bała się ryzykować, dlatego jej historia może stanowić źródło inspiracji dla każdego.
Agnieszka Bobrukiewicz. Fot: materiały prasowe
sukces.rp.pl
Reklama
Postać historyczna jako inspiracja dla marki, to nie zdarza się zbyt często.
Od zawsze podziwiałam silne kobiety. Krystyna Skarbek była niezależna, zagadkowa i pełna elegancji, a przy tym tajemnicza. Umiała znaleźć rozwiązanie w najbardziej niebezpiecznych sytuacjach, zachowując “zimną krew”. Wiedziała czego chce, była zaangażowana i bardzo profesjonalna. Jej praca była jej misją. Dlatego to właśnie jej historia zainspirowała mnie do stworzenia Christine Granville.
Dlaczego właśnie zegarki stały się przedmiotem działalności firmy?
Dla Krystyny Skarbek czas odgrywał ogromną rolę, każda minuta była na wagę złota, każda sekunda decydowała o życiu jej i innych osób. Dlatego w mojej głowie zrodził się pomysł na stworzenie produktu, który będzie symbolem tego, jak ważną funkcję pełni czas w naszym życiu i w samym procesie zmiany, której możemy wspólnie dokonać. Stworzenie marki zegarkowej było oczywistym wyborem.
Czym jest zegarek dla kobiet? Dla mężczyzn to element codziennej biżuterii. Jaką rolę spełnia zegarek w świecie kobiecego stylu?
Dla mnie zegarek jest nieodłącznym elementem mojej garderoby. Oprócz względów praktycznych i roli jaką spełnia, jest też dodatkiem, pełni rolę biżuterii, wzbogaca strój. Przy tworzeniu marki Christine Granville tak ważne było dla mnie, aby każda kobieta mogła dostosować zegarek do swoich potrzeb – do stroju i okazji. Dlatego zegarki posiadają wymienne paski w różnych kolorach, w ofercie mamy paski ze skóry naturalnej oraz wegańskiej, wyprodukowanej ze skórek jabłek. Kształt zegarka jest bardzo klasyczny, to tzw. Tank Watch, który charakteryzuje się prostokątną tarczą, w takim przedziale cenowym 759-859 zł trudno jest kupić tego typu zegarek, bo „tank watch” mają w swojej ofercie głównie marki premium. Ponadto nasze zegarki mają na tarczach numer paszportu Krystyny Skarbek, czyli CHRISTINE GRANVILLE. Natomiast logo nawiązuje do herbu rodziny Skarbek. Za tym produktem stoi ciekawa historia.
Fot: materiały prasowe
Weganizm stał się trendem nie tylko w świecie gastronomii, ale też w modzie? Jak zmieniają się oczekiwania kobiet w tym zakresie?
Kobiety coraz bardziej świadomie podchodzą do zakupów. Zwracają uwagę na skład i jakość materiału, z którego wykonany jest produkt. Częściej sięgają po produkty ekologiczne. Dlatego tworząc kolekcje zdecydowaliśmy się wprowadzić dodatkowo do naszej oferty produkt w 100% ekologiczny. Jako marka stawiamy na innowacyjne podejście, lubimy eksperymentować i chcieliśmy wprowadzić na rynek produkt, który będzie się wyróżniać.
Paski ze skórek jabłek to innowacja. W jaki sposób została opracowana i wdrożona, czym takie paski różnią się od „tradycyjnej” skóry?
To innowacja, bo nie spotkałam się z firmą, która produkowałaby paski do zegarków z takiego surowca. Robiąc research i myśląc o nowej kolekcji pasków natrafiłam na artykuł w którym przedstawione były dane: rocznie produkujemy około 12 mln ton odpadów. Oznacza to, że przeciętnemu Polakowi wystarczy 12 miesięcy, by wytworzyć ponad 300 kg odpadów. Większość tych śmieci składowana jest na wysypiskach, recyklingowi poddawany jest tylko niewielki odsetek. Natomiast wytłoczyny z jabłek stanowią największy ilościowo odpad organiczny w przetwórstwie owocowo-warzywnym, dziennie powstaje około 500 ton wytłoków. Dlatego postanowiłam poszukać producenta, który pomógłby nam je wykorzystać. Okazało się, że istnieje sposób na przetworzenie pozostałości z jabłek w niezwykle trwały, imitujący naturalną skórę materiał. Przy jego wytwarzaniu korzysta się wyłącznie z organicznych odpadów, dzięki czemu jest on bezpieczny dla zdrowia, nietoksyczny i całkowicie biodegradowalny. A skóra z jabłek jest delikatna i porównywalna do skóry naturalnej zarówno z wyglądu, jak i pod względem funkcjonalności.
Fot: materiały prasowe
Paski zegarków Christine Granville oplatają nadgarstek, stanowią formę ozdoby. Skąd taki pomysł?
Chciałam stworzyć produkt, który będzie praktyczny, ale też ładny, klasyczny i ponadczasowy. Dodatkowo ten pomysł zrodził się w momencie mojej fascynacji historią Krystyny Skarbek. Od razu pomyślałam, że zegarek to strzał w dziesiątkę, zarówno w jej życiu jak i w moim czas odgrywa bardzo ważną rolę. Jest to produkt, który oczywiście jest ozdobą, ale też gadżetem z fajną historią.
Stylistyka zegarków to vintage inspirowany latami 20. i 30. Czemu właśnie takie inspiracje?
Moda tych lat to niesamowite źródło inspiracji. Lata 20. i 30. to przełom kulturowy, społeczny i polityczny, a przede wszystkim wolność, którą można było zauważyć również w modzie. Ozdobne, bufiaste suknie z gorsetem zastąpione zostały chłopięcym lookiem – proste, luźne kroje zapewniające wygodę, do tego gładko zaczesane włosy. To była rewolucja w podejściu do kanonów piękna. W tym czasie powstał ruch kobiet nazywany flapperkami, które swoim strojem nawiązywały do męskiej garderoby – to dawało kobietom wolność i niezależność. Zegarek kojarzony był zazwyczaj z elementem męskiej garderoby, dlatego te rewolucyjne lata były inspiracją do stworzenia produktu tylko dla kobiet w prostym klasycznym i minimalistycznym stylu.
Żyjemy w czasach rosnącej popularności smartwatchy. Co decyduje o tym, że kobiety wybierają właśnie zegarki analogowe?
Zegarki analogowe kojarzą się przede wszystkim z ponadczasową klasyką. Mają za sobą długą historię, są eleganckie, tworzone z dbałością o detale. Wzbogacają stylizację, nadają jej charakteru, są elementem biżuterii, możemy wybierać spośród różnych kolorów pasków, różnych rodzajów bransoletek i tarczy. Dla mnie mają przede wszystkim wartość sentymentalną.
Wegańskie paski do zegarków wykonane ze skrórek jabłek. Fot: materiały prasowe
Stworzyła pani markę odpowiedzialną społecznie, skąd decyzja, by wspierać przedsiębiorczość kobiet?
Wsparcie kobiet w biznesie i promowanie tego typu pomocy to główna misja mojej marki. Jestem od lat mentorką i dzielę się swoją wiedzą, doświadczeniem i energią z kobietami. Zależało mi, żeby stworzyć społeczność kobiet Christine Granville. Nasze klientki poprzez zakup zegarka dołączają do grona kobiet, które pomagają sobie nawzajem w realizacji biznesowych marzeń. Celem marki jest połączenie jak największej liczby kobiet oraz przekazanie określonej części środków ze sprzedaży zegarków na rzecz fundacji, która wspiera kobiety w ich biznesowym rozwoju.
Postać historyczna jako inspiracja dla marki, to nie zdarza się zbyt często.
Od zawsze podziwiałam silne kobiety. Krystyna Skarbek była niezależna, zagadkowa i pełna elegancji, a przy tym tajemnicza. Umiała znaleźć rozwiązanie w najbardziej niebezpiecznych sytuacjach, zachowując “zimną krew”. Wiedziała czego chce, była zaangażowana i bardzo profesjonalna. Jej praca była jej misją. Dlatego to właśnie jej historia zainspirowała mnie do stworzenia Christine Granville.
Dlaczego właśnie zegarki stały się przedmiotem działalności firmy?
Dla Krystyny Skarbek czas odgrywał ogromną rolę, każda minuta była na wagę złota, każda sekunda decydowała o życiu jej i innych osób. Dlatego w mojej głowie zrodził się pomysł na stworzenie produktu, który będzie symbolem tego, jak ważną funkcję pełni czas w naszym życiu i w samym procesie zmiany, której możemy wspólnie dokonać. Stworzenie marki zegarkowej było oczywistym wyborem.
Czym jest zegarek dla kobiet? Dla mężczyzn to element codziennej biżuterii. Jaką rolę spełnia zegarek w świecie kobiecego stylu?
Dla mnie zegarek jest nieodłącznym elementem mojej garderoby. Oprócz względów praktycznych i roli jaką spełnia, jest też dodatkiem, pełni rolę biżuterii, wzbogaca strój. Przy tworzeniu marki Christine Granville tak ważne było dla mnie, aby każda kobieta mogła dostosować zegarek do swoich potrzeb – do stroju i okazji. Dlatego zegarki posiadają wymienne paski w różnych kolorach, w ofercie mamy paski ze skóry naturalnej oraz wegańskiej, wyprodukowanej ze skórek jabłek. Kształt zegarka jest bardzo klasyczny, to tzw. Tank Watch, który charakteryzuje się prostokątną tarczą, w takim przedziale cenowym 759-859 zł trudno jest kupić tego typu zegarek, bo „tank watch” mają w swojej ofercie głównie marki premium. Ponadto nasze zegarki mają na tarczach numer paszportu Krystyny Skarbek, czyli CHRISTINE GRANVILLE. Natomiast logo nawiązuje do herbu rodziny Skarbek. Za tym produktem stoi ciekawa historia.
Fot: materiały prasowe
Weganizm stał się trendem nie tylko w świecie gastronomii, ale też w modzie? Jak zmieniają się oczekiwania kobiet w tym zakresie?
Kobiety coraz bardziej świadomie podchodzą do zakupów. Zwracają uwagę na skład i jakość materiału, z którego wykonany jest produkt. Częściej sięgają po produkty ekologiczne. Dlatego tworząc kolekcje zdecydowaliśmy się wprowadzić dodatkowo do naszej oferty produkt w 100% ekologiczny. Jako marka stawiamy na innowacyjne podejście, lubimy eksperymentować i chcieliśmy wprowadzić na rynek produkt, który będzie się wyróżniać.
Paski ze skórek jabłek to innowacja. W jaki sposób została opracowana i wdrożona, czym takie paski różnią się od „tradycyjnej” skóry?
To innowacja, bo nie spotkałam się z firmą, która produkowałaby paski do zegarków z takiego surowca. Robiąc research i myśląc o nowej kolekcji pasków natrafiłam na artykuł w którym przedstawione były dane: rocznie produkujemy około 12 mln ton odpadów. Oznacza to, że przeciętnemu Polakowi wystarczy 12 miesięcy, by wytworzyć ponad 300 kg odpadów. Większość tych śmieci składowana jest na wysypiskach, recyklingowi poddawany jest tylko niewielki odsetek. Natomiast wytłoczyny z jabłek stanowią największy ilościowo odpad organiczny w przetwórstwie owocowo-warzywnym, dziennie powstaje około 500 ton wytłoków. Dlatego postanowiłam poszukać producenta, który pomógłby nam je wykorzystać. Okazało się, że istnieje sposób na przetworzenie pozostałości z jabłek w niezwykle trwały, imitujący naturalną skórę materiał. Przy jego wytwarzaniu korzysta się wyłącznie z organicznych odpadów, dzięki czemu jest on bezpieczny dla zdrowia, nietoksyczny i całkowicie biodegradowalny. A skóra z jabłek jest delikatna i porównywalna do skóry naturalnej zarówno z wyglądu, jak i pod względem funkcjonalności.
Fot: materiały prasowe
Paski zegarków Christine Granville oplatają nadgarstek, stanowią formę ozdoby. Skąd taki pomysł?
Chciałam stworzyć produkt, który będzie praktyczny, ale też ładny, klasyczny i ponadczasowy. Dodatkowo ten pomysł zrodził się w momencie mojej fascynacji historią Krystyny Skarbek. Od razu pomyślałam, że zegarek to strzał w dziesiątkę, zarówno w jej życiu jak i w moim czas odgrywa bardzo ważną rolę. Jest to produkt, który oczywiście jest ozdobą, ale też gadżetem z fajną historią.
Stylistyka zegarków to vintage inspirowany latami 20. i 30. Czemu właśnie takie inspiracje?
Moda tych lat to niesamowite źródło inspiracji. Lata 20. i 30. to przełom kulturowy, społeczny i polityczny, a przede wszystkim wolność, którą można było zauważyć również w modzie. Ozdobne, bufiaste suknie z gorsetem zastąpione zostały chłopięcym lookiem – proste, luźne kroje zapewniające wygodę, do tego gładko zaczesane włosy. To była rewolucja w podejściu do kanonów piękna. W tym czasie powstał ruch kobiet nazywany flapperkami, które swoim strojem nawiązywały do męskiej garderoby – to dawało kobietom wolność i niezależność. Zegarek kojarzony był zazwyczaj z elementem męskiej garderoby, dlatego te rewolucyjne lata były inspiracją do stworzenia produktu tylko dla kobiet w prostym klasycznym i minimalistycznym stylu.
Żyjemy w czasach rosnącej popularności smartwatchy. Co decyduje o tym, że kobiety wybierają właśnie zegarki analogowe?
Zegarki analogowe kojarzą się przede wszystkim z ponadczasową klasyką. Mają za sobą długą historię, są eleganckie, tworzone z dbałością o detale. Wzbogacają stylizację, nadają jej charakteru, są elementem biżuterii, możemy wybierać spośród różnych kolorów pasków, różnych rodzajów bransoletek i tarczy. Dla mnie mają przede wszystkim wartość sentymentalną.
Wegańskie paski do zegarków wykonane ze skrórek jabłek. Fot: materiały prasowe
Stworzyła pani markę odpowiedzialną społecznie, skąd decyzja, by wspierać przedsiębiorczość kobiet?
Wsparcie kobiet w biznesie i promowanie tego typu pomocy to główna misja mojej marki. Jestem od lat mentorką i dzielę się swoją wiedzą, doświadczeniem i energią z kobietami. Zależało mi, żeby stworzyć społeczność kobiet Christine Granville. Nasze klientki poprzez zakup zegarka dołączają do grona kobiet, które pomagają sobie nawzajem w realizacji biznesowych marzeń. Celem marki jest połączenie jak największej liczby kobiet oraz przekazanie określonej części środków ze sprzedaży zegarków na rzecz fundacji, która wspiera kobiety w ich biznesowym rozwoju.
Postać historyczna jako inspiracja dla marki, to nie zdarza się zbyt często.
Od zawsze podziwiałam silne kobiety. Krystyna Skarbek była niezależna, zagadkowa i pełna elegancji, a przy tym tajemnicza. Umiała znaleźć rozwiązanie w najbardziej niebezpiecznych sytuacjach, zachowując “zimną krew”. Wiedziała czego chce, była zaangażowana i bardzo profesjonalna. Jej praca była jej misją. Dlatego to właśnie jej historia zainspirowała mnie do stworzenia Christine Granville.
Dlaczego właśnie zegarki stały się przedmiotem działalności firmy?
Dla Krystyny Skarbek czas odgrywał ogromną rolę, każda minuta była na wagę złota, każda sekunda decydowała o życiu jej i innych osób. Dlatego w mojej głowie zrodził się pomysł na stworzenie produktu, który będzie symbolem tego, jak ważną funkcję pełni czas w naszym życiu i w samym procesie zmiany, której możemy wspólnie dokonać. Stworzenie marki zegarkowej było oczywistym wyborem.
Czym jest zegarek dla kobiet? Dla mężczyzn to element codziennej biżuterii. Jaką rolę spełnia zegarek w świecie kobiecego stylu?
Dla mnie zegarek jest nieodłącznym elementem mojej garderoby. Oprócz względów praktycznych i roli jaką spełnia, jest też dodatkiem, pełni rolę biżuterii, wzbogaca strój. Przy tworzeniu marki Christine Granville tak ważne było dla mnie, aby każda kobieta mogła dostosować zegarek do swoich potrzeb – do stroju i okazji. Dlatego zegarki posiadają wymienne paski w różnych kolorach, w ofercie mamy paski ze skóry naturalnej oraz wegańskiej, wyprodukowanej ze skórek jabłek. Kształt zegarka jest bardzo klasyczny, to tzw. Tank Watch, który charakteryzuje się prostokątną tarczą, w takim przedziale cenowym 759-859 zł trudno jest kupić tego typu zegarek, bo „tank watch” mają w swojej ofercie głównie marki premium. Ponadto nasze zegarki mają na tarczach numer paszportu Krystyny Skarbek, czyli CHRISTINE GRANVILLE. Natomiast logo nawiązuje do herbu rodziny Skarbek. Za tym produktem stoi ciekawa historia.
Fot: materiały prasowe
Weganizm stał się trendem nie tylko w świecie gastronomii, ale też w modzie? Jak zmieniają się oczekiwania kobiet w tym zakresie?
Kobiety coraz bardziej świadomie podchodzą do zakupów. Zwracają uwagę na skład i jakość materiału, z którego wykonany jest produkt. Częściej sięgają po produkty ekologiczne. Dlatego tworząc kolekcje zdecydowaliśmy się wprowadzić dodatkowo do naszej oferty produkt w 100% ekologiczny. Jako marka stawiamy na innowacyjne podejście, lubimy eksperymentować i chcieliśmy wprowadzić na rynek produkt, który będzie się wyróżniać.
Paski ze skórek jabłek to innowacja. W jaki sposób została opracowana i wdrożona, czym takie paski różnią się od „tradycyjnej” skóry?
To innowacja, bo nie spotkałam się z firmą, która produkowałaby paski do zegarków z takiego surowca. Robiąc research i myśląc o nowej kolekcji pasków natrafiłam na artykuł w którym przedstawione były dane: rocznie produkujemy około 12 mln ton odpadów. Oznacza to, że przeciętnemu Polakowi wystarczy 12 miesięcy, by wytworzyć ponad 300 kg odpadów. Większość tych śmieci składowana jest na wysypiskach, recyklingowi poddawany jest tylko niewielki odsetek. Natomiast wytłoczyny z jabłek stanowią największy ilościowo odpad organiczny w przetwórstwie owocowo-warzywnym, dziennie powstaje około 500 ton wytłoków. Dlatego postanowiłam poszukać producenta, który pomógłby nam je wykorzystać. Okazało się, że istnieje sposób na przetworzenie pozostałości z jabłek w niezwykle trwały, imitujący naturalną skórę materiał. Przy jego wytwarzaniu korzysta się wyłącznie z organicznych odpadów, dzięki czemu jest on bezpieczny dla zdrowia, nietoksyczny i całkowicie biodegradowalny. A skóra z jabłek jest delikatna i porównywalna do skóry naturalnej zarówno z wyglądu, jak i pod względem funkcjonalności.
Fot: materiały prasowe
Paski zegarków Christine Granville oplatają nadgarstek, stanowią formę ozdoby. Skąd taki pomysł?
Chciałam stworzyć produkt, który będzie praktyczny, ale też ładny, klasyczny i ponadczasowy. Dodatkowo ten pomysł zrodził się w momencie mojej fascynacji historią Krystyny Skarbek. Od razu pomyślałam, że zegarek to strzał w dziesiątkę, zarówno w jej życiu jak i w moim czas odgrywa bardzo ważną rolę. Jest to produkt, który oczywiście jest ozdobą, ale też gadżetem z fajną historią.
Stylistyka zegarków to vintage inspirowany latami 20. i 30. Czemu właśnie takie inspiracje?
Moda tych lat to niesamowite źródło inspiracji. Lata 20. i 30. to przełom kulturowy, społeczny i polityczny, a przede wszystkim wolność, którą można było zauważyć również w modzie. Ozdobne, bufiaste suknie z gorsetem zastąpione zostały chłopięcym lookiem – proste, luźne kroje zapewniające wygodę, do tego gładko zaczesane włosy. To była rewolucja w podejściu do kanonów piękna. W tym czasie powstał ruch kobiet nazywany flapperkami, które swoim strojem nawiązywały do męskiej garderoby – to dawało kobietom wolność i niezależność. Zegarek kojarzony był zazwyczaj z elementem męskiej garderoby, dlatego te rewolucyjne lata były inspiracją do stworzenia produktu tylko dla kobiet w prostym klasycznym i minimalistycznym stylu.
Żyjemy w czasach rosnącej popularności smartwatchy. Co decyduje o tym, że kobiety wybierają właśnie zegarki analogowe?
Zegarki analogowe kojarzą się przede wszystkim z ponadczasową klasyką. Mają za sobą długą historię, są eleganckie, tworzone z dbałością o detale. Wzbogacają stylizację, nadają jej charakteru, są elementem biżuterii, możemy wybierać spośród różnych kolorów pasków, różnych rodzajów bransoletek i tarczy. Dla mnie mają przede wszystkim wartość sentymentalną.
Wegańskie paski do zegarków wykonane ze skrórek jabłek. Fot: materiały prasowe
Stworzyła pani markę odpowiedzialną społecznie, skąd decyzja, by wspierać przedsiębiorczość kobiet?
Wsparcie kobiet w biznesie i promowanie tego typu pomocy to główna misja mojej marki. Jestem od lat mentorką i dzielę się swoją wiedzą, doświadczeniem i energią z kobietami. Zależało mi, żeby stworzyć społeczność kobiet Christine Granville. Nasze klientki poprzez zakup zegarka dołączają do grona kobiet, które pomagają sobie nawzajem w realizacji biznesowych marzeń. Celem marki jest połączenie jak największej liczby kobiet oraz przekazanie określonej części środków ze sprzedaży zegarków na rzecz fundacji, która wspiera kobiety w ich biznesowym rozwoju.
Dlaczego to ważne dla marki zegarków, by wspierać kobiety?
Od wielu lat pracuję w typowo męskim środowisku – w marketingu detalicznym i branży paliwowej. Od lat jestem również mentorką, członkiem kilku fundacji w Polsce i w USA, które wspierają aktywność kobiet w biznesie. I chociaż uwielbiam pracę w branży paliwowej, to chciałam stworzyć produkt z misją, dedykowany tylko kobietom. Dzięki współpracy z wieloma ambitnymi kobietami czułam, że muszę zrobić coś więcej, dlatego kluczową rolą przy tworzeniu pomysłu na biznes była współpraca z fundacją wspierającą rozwój kobiet. Poza tym uważam, że wciąż jesteśmy mniej pewne siebie, często wręcz zaniżamy i nie doceniamy swoich kompetencji. Dużo rzadziej ryzykujemy niż mężczyźni, co niestety ma negatywny wpływ na naszą ścieżkę kariery w firmie. Potrzebujemy też wsparcia w drodze na szczyt, bo jednak w dalszym ciągu jest dużo mniej kobiet na kierowniczych stanowiskach niż mężczyzn. Dlatego myślę, że tak ważne jest wsparcie kobiet na ścieżce kariery. Klientka kupując mój produkt ma szansę dorzucić swoją cegiełkę na rzecz innych kobiet a sam zegarek jest symbolem pokazującym przynależność do społeczności silnych agentek Christine Granville. Moim cichym marzeniem jest stworzenie marki globalnej, która w przyszłości będzie wspierać kobiety na całym świecie.
Adidas ogłosił stworzenie nowej marki. Ma być ona odpowiedzią na potrzeby najmłodszych klientów i klientek z „Generacji Z”. Twarzą pierwszej od 50 lat nowej marki Addiasa została Jenna Ortega, gwiazda serialu Netfliksa „Wednesday”.
Totalna dominacja Europy – tak można określić wyniki tegorocznego raportu „Best of the Best” opracowanego przez serwis podróżniczy TripAdvisor. W zestawieniu miejsc z najlepszą kuchnią na świecie miasta europejskie zdominowały czołową dziesiątkę.
Pomówmy o depresji, chorobie, z którą nie da się wygrać w pojedynkę. Na depresję w Polsce choruje około półtora miliona osób. Właśnie dlatego powstał projekt społeczny „Polki Wolności Mają Głos Przeciw Depresji”.
Polacy kochają kawę, a do codziennego jej przyrządzania chętnie używają ekspresów. Jesteśmy trzecim rynkiem w Europie, a w przypadku najdroższych urządzeń ustępujemy już tylko Niemcom.
Jeszcze niedawno, by skosztować włoskiej kawy, trzeba było lecieć do Mediolanu czy Rzymu. Czym jest włoska kawa, dlaczego od lat tak zachwyca ludzi – i jak można delektować się nią każdego dnia w swoim domu?
Rynek fałszywych dóbr luksusowych doskonale prosperuje. Swój rozwój zawdzięcza po części młodym klientom i klientkom którzy, jak wynika z badań serwisu „Business of Fashion”, w kupowaniu podróbek często nie widzą niczego niewłaściwego.
Od niemal roku europejskie produkty luksusowe są objęte sankcjami i nie mogą trafiać do Rosji. Jak radzą sobie w nowej rzeczywistości najbogatsi Rosjanie, przyzwyczajeni do wydawania pieniędzy na luksus? Pisze o tym serwis Vogue Business.
Od 20 lat obraz Petera Paula Rubensa „Portret mężczyzny jako boga Marsa” znajdował się w prywatnej kolekcji. Jednak jego właściciele się rozwodzą i postanowili sprzedać go na aukcji.
„Nic nie będzie kosztowało mniej niż 40 tysięcy dolarów” – zapowiada François-Henri Pinault, kontrolujący francuską grupę Kering, właściciela marki Gucci. Włoski dom mody stworzy sieć butików, w których zakupy zrobią tylko najbogatsi na świecie.
Pharrell Williams zostanie dyrektorem kreatywnym męskiej kolekcji w Louis Vuitton – ta decyzja francuskiej marki wywołała poruszenie. Jaką rolę w Louis Vuitton będzie pełnił znany amerykański wokalista i producent muzyczny?
Rynek artykułów luksusowych w Chinach zmalał w 2022 r. o 10 proc. po pięciu latach wzrostu. To skutek długich lockdownów w walce z wirusem. Zniesienie ograniczeń sanitarnych pozwoli przywrócić sprzedaż od tego roku do poziomu z 2021 r. Firmy czekają na turystów.
Miliarder Joseph Lau sprzedał kolekcję 77 luksusowych torebek – z których większość to projekty marki Hermès – na aukcji internetowej zorganizowanej przez Sotheby’s.
Włoska marka Prada po raz pierwszy została najbardziej pożądaną marką na świecie w raporcie Lyst Index. Zajęła miejsce, które dotąd okupowało włoskie Gucci. Co zadecydowało o sukcesie Prady?
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Wołodymyr Zełenski dziękuje krajom europejskim i USA za dostawy amunicji dla ukraińskiej armii.
Do 2050 r. przynajmniej co czwarta osoba na świecie może żyć w kraju, w którym odczuwany będzie chroniczny niedobór czystej wody – alarmuje ONZ. Zmiany klimatyczne w coraz większym stopniu wpływają na globalny biznes.
Na wtorkowym spotkaniu Koszalińskiego Klubu „Rzeczpospolitej” dyskutowali politycy: Barbara Nowacka (Inicjatywa Polska), Paweł Szefernaker (Prawo i Sprawiedliwość) i Michał Kobosko (Polska 2050). Towarzyszyła im rektor Politechniki Koszalińskiej dr hab. Danuta Zawadzka, a spotkanie poprowadził Bogusław Chrabota.
Po 24 marca 2023 r. elektroniczne zaświadczenia lekarskie (e-ZLA) będą przekazywane na profile płatników składek automatycznie utworzone przez ZUS, nawet jeśli płatnik nie dokończył procesu rejestracji - głosi komunikat Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Amerykańskie systemy obrony przeciwrakietowej Patriot i czołgi Abrams zostaną wysłane na Ukrainę szybciej niż pierwotnie planowano - poinformowali we wtorek przedstawiciele amerykańskiej administracji, odpowiedzialni za obronę.
Narodowy przewoźnik TAP Air Portugal wypracował zysk w 2022 r., wcześniej niż przewidywał to plan restrukturyzacji, bo większe przychody i niższe koszty osobowe pokryły rosnące ceny paliwa. Lepszy bilans ułatwi jego prywatyzację.
Silne trzęsienie ziemi o magnitudzie wstępnie szacowanej na 6,5 nawiedziło północno-wschodni Afganistan. Wstrząsy były odczuwalne także w części Tadżykistanu, Pakistanu, a nawet w New Delhi.
W 2022 roku Rosjanie założyli w Turcji ponad 1300 firm. To skok o 670 procent w ujęciu rocznym. Na rynku nieruchomości rosyjscy klienci stanowili jedną czwartą wszystkich nabywców.
Spotkania z ludźmi, nowe propozycje programowe i utrzymywanie - w publicznej retoryce - otwartości na wszystkie rozwiązania w ramach opozycji. To trzy fundamenty obecnej kampanii Lewicy przed wyborami do Sejmu.
Po wprowadzeniu sankcji rosyjski przemysł samochodowy jest zdany sam na siebie. Ogromne problemy są zarówno z produkcji aut osobowych jak i ciężarówek. Teraz Kamaz chwali się nowymi ciężarówkami.
Rada Ministrów przyjęła we wtorek stanowisko w sprawie obrony polskich lasów. Wskazuje w nim, że leśnictwo i gospodarka leśna powinny pozostać w wyłącznej gestii poszczególnych krajów członkowskich Unii Europejskiej. To reakcja na propozycję przeniesienia leśnictwa z kompetencji krajowych do wspólnych UE.
Festiwal Polskiej Młodzieży to projekt mający na celu poszerzenie świadomości na temat problemów ze zdrowiem psychicznym wśród młodzieży oraz zebranie środków na pomoc osobom nimi dotkniętym.
Zjednoczona Prawica wygrałaby wybory do Sejmu, ale nie miałaby większości nawet w koalicji z Konfederacją - wynika z sondażu, przeprowadzonego przez United Surveys dla Wirtualnej Polski.
Sezon dywidend na GPW nabiera tempa. Przybywa spółek z konkretnymi propozycjami dywidendy z zysku za 2022 rok. W wielu przypadkach, biorąc pod uwagę wskaźniki stopy dywidendy, zapowiadają się one bardzo atrakcyjnie. Sprawdzamy, gdzie w tym roku inwestorzy mogą liczyć dywidendowe żniwa.
Należący do Daimlera Torc wykupił Algolux, który ma technologię cyfrowego widzenia oraz maszynowej nauki. Daimler chce do końca dekady wprowadzić do sprzedaży w USA autonomiczne ciężarówki.
- Chodzi o zniszczenie wiary, oderwanie człowieka od Boga, bo tak właśnie działa szatan i ci wszyscy, którzy - może czasami nawet bezwiednie i bezrefleksyjnie - stali się propagatorami szatańskich idei - przekonywał wiernych bp Krzysztof Chudzio, komentując w czasie kazania film TVN24 „Franciszkańska 3”.
O zaletach terenów inwestycyjnych swoich miast, projektowanych inwestycjach, wyzwaniach dotyczących finansów samorządów, niestabilności prawa oraz strategii na przyszłość – mówią Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu oraz Janusz Wróbel, burmistrz Pruszcza Gdańskiego.