Szukaj

Niesamowita kolekcja aut: 50 lat motoryzacji na jednej aukcji

Były kierowca wyścigowy przez pół wieku zbudował kolekcję samochodów wartą ponad 10 milionów dolarów.

Marcel Petitjean, francuski kierowca wyścigowy, poświęcił ostatnie 50 lat na budowanie imponującej kolekcji klasycznych aut sportowych. W tym czasie udało mu się nabyć 96 rzadkich i legendarnych supersamochodów o łącznej wartości przekraczającej 10 milionów dolarów. 3 czerwca w domu aukcyjnym Sotheby’s startuje aukcja, na której można będzie wylicytować perły z kolekcji Francuza.

View this post on Instagram

#WingWednesday: This 1984 Lamborghini Countach LP500 S by Bertone could be yours! . Set for 𝐎𝐧𝐥𝐢𝐧𝐞 𝐎𝐧𝐥𝐲: 𝐓𝐡𝐞 𝐄𝐮𝐫𝐨𝐩𝐞𝐚𝐧 𝐒𝐚𝐥𝐞 𝐟𝐞𝐚𝐭𝐮𝐫𝐢𝐧𝐠 𝐭𝐡𝐞 𝐏𝐞𝐭𝐢𝐭𝐣𝐞𝐚𝐧 𝐂𝐨𝐥𝐥𝐞𝐜𝐭𝐢𝐨𝐧, 3-11 June, this LP500 S example is offered with original documentation including a Certificato di Garanzia. . Delivered as it presents today in red paint, it was purchased new by Mr. Josef Plein of Velbert, Germany. The car remained with Mr. Plein for 30 years. During that time, he covered less than 14,500 km. The car was never restored and still retains its original paint and interior. . In 2014, the car was acquired by a collector of low-mileage supercars, and it has remained in his collection ever since. . Learn more and register to bid in the #RMOnlineOnly auction at RMSothebys.com/ES20. . Interested consignors are invited to contact an #RMSothebys car specialists. 𝐀𝐝𝐝𝐢𝐭𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥 𝐞𝐧𝐭𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐚𝐫𝐞 𝐢𝐧𝐯𝐢𝐭𝐞𝐝 𝐭𝐡𝐫𝐨𝐮𝐠𝐡 𝟏𝟏 𝐌𝐚𝐲.

A post shared by RM Sotheby's (@rmsothebys) on

Kolekcja klasyków Petitjeana

Wśród zdobyczy Petitjeana znajdują się auta produkowane od lat 50. do lat 90. XX wieku. Ozdobą kolekcji są motoryzacyjne ikony, takie jak Lamborghini Miura z 1968 roku, Porsche 911 Turbo z 1988, Delorean DMC-12 z 1981, Aston Martin DB2 z 1955 i Mercedes Benz 300SL Roadster z 1958 roku.

Czytaj też: Najsłynniejsze klasyczne auta z garażu Steve’a McQueena

Początkowo Petitjean planował stworzyć własne muzeum, dlatego samochody od wielu lat nie zmieniały właściciela, a większość z modeli w kolekcji jest w nienagannym stanie. Estymowana cena najtańszego to 10 tys. dolarów, za najdroższe nabywca będzie musiał zapłacić nawet powyżej miliona dolarów.

View this post on Instagram

#AmericanAbroad: This 1970 Plymouth AAR 'Cuda is headed to Online Only: The European Sale featuring the Petitjean Collection, open for bidding 3-11 June. . Built at Plymouth's famed Hamtramck assembly plant, this AAR 'Cuda was completed on 3 April 1970, just two weeks before the last AAR' Cuda left the production line. It was produced exactly as it presents today, finished in Deep Burnt Orange Metallic over a black interior, with the 290 bhp, 340 cu. in. V-8 engine with 'six-pack' and a four-speed manual transmission with pistol-grip shifter. Optional extras included a front spoiler, AM radio, power steering, and tape stripe. . One of 2,724 AAR 'Cudas built for the US market, only 1,120 had the four-speed manual transmission. This fully restored Plymouth is an example of a car seldom seen in Europe, and it presents very well throughout. . To learn more, see an updated list of cars available, and 𝐑𝐄𝐆𝐈𝐒𝐓𝐄𝐑 𝐓𝐎 𝐁𝐈𝐃, visit RMSothebys.com/ES20!

A post shared by RM Sotheby's (@rmsothebys) on

Kiedy startuje licytacja?

Licytacja kolekcji Petitjeana odbędzie się w ramach aukcji Essen, przygotowanej przez dom aukcyjny Sotheby’s. To druga edycja tego wydarzenia, które tym razem w całości odbędzie się przez internet.

Oprócz supersamochodów eks-kierowcy na aukcję trafi też 200 innych klasycznych aut, w tym m.in. niezwykle rzadki Aston Martin V8 Zagato. Wydarzenie wystartuje już w przyszłym tygodniu, 3 czerwca, i potrwa do 11 czerwca.

View this post on Instagram

#MondayMotivation: This 1939 Bugatti Type 57 Cabriolet by Gangloff is set for 𝐎𝐧𝐥𝐢𝐧𝐞 𝐎𝐧𝐥𝐲: 𝐓𝐡𝐞 𝐄𝐮𝐫𝐨𝐩𝐞𝐚𝐧 𝐒𝐚𝐥𝐞 𝐟𝐞𝐚𝐭𝐮𝐫𝐢𝐧𝐠 𝐭𝐡𝐞 𝐏𝐞𝐭𝐢𝐭𝐣𝐞𝐚𝐧 𝐂𝐨𝐥𝐥𝐞𝐜𝐭𝐢𝐨𝐧, open for bidding 3-11 June on rmsothebys.com. . Chassis no. 57731 was one of 11 examples built in late 1938 as an official 1939 model. The chassis was specified with unique, one-off “special cabriolet” coachwork penned by Lucien Schlatter. . The Type 57 was first utilized by the factory as a show car, debuting on the manufacturer’s stand at the 16th Geneva Salon in March 1939. The Bugatti was then employed as a factory demonstration car and entrusted to legendary Works team driver Jean-Pierre Wimille for his personal use. . After changing hands a handful of times, the cabriolet was sold to Italian enthusiast Gianni Mazzocchi, the founder of Quattroruote magazine, in 1964 and went on to become a centerpiece of his important Quattroruote Collection, where it spent the following 56 years. Refinished in cream and black and still retaining its original engine, the Bugatti was acquired by the consignor in 2016, and he has continued to fastidiously maintain it. . Learn more and register to bid in the #RMOnlineOnly auction at RMSothebys.com/ES20. . Interested consignors are invited to contact an #RMSothebys car specialists. Additional entries are invited through 11 May.

A post shared by RM Sotheby's (@rmsothebys) on

 

Zamknij
Zamknij