Firma Rolls–Royce nie produkuje samochodów z nadwoziem kombi. Tak było i tak jest nadal. W takim razie skąd wziął się model Rolls–Royce Silver Seraph w takiej wersji?
Pod koniec lat 90. Volkswagen przejął markę Rolls-Royce. Jedną z pierwszych decyzji nowego właściciela było zastąpienie popularnego i produkowanego od 1980 roku modelu Silver Spirit nowym modelem – bliźniaczo podobnym do Bentleya Arnage Rolls–Royce’em Silver Seraph. O Srebrnym Serafinie przypomniał niedawno włoski salon Magni & Carnevale Motors, wystawiając na sprzedaż przerobioną wersję tego modelu Rolls–Royce’a w niecodziennej w wydaniu kombi.
Rolls–Royce w wersji kombi: ten samochód naprawdę istnieje
Jedynego w swoim rodzaju Rolls-Royce’a Silver Seraph Estate Wagon w 2011 roku przygotowała firma British Cars z Werony. Wyprodukowany w 1998 roku samochód napędzany jest silnikiem BMW o mocy 320 KM. Oprócz wydłużonej tylnej części i przepastnego bagażnika, ta wersja została wyposażona m.in. w skórzane torby na narzędzia czy wino, a także w składany stół piknikowy i dwa wykonane na zamówienie parasole.
Czytaj też: Oto pierwszy w historii elektryczny Rolls-Royce
Rolls-Royce należał do Volkswagena zaledwie kilka lat – od 1998 do początku 2003 roku – a wraz ze zmianą właściciela (obecnie Rolls–Royce należy do BMW) do historii przeszedł też model Silver Seraph.
Oferowane przez włoski salon kombi jest więc prawdziwym rarytasem, zwłaszcza w niecodziennej wersji. Dostępna w Magni & Carnivale wersja samochodu kosztuje 162 tys. euro – czyli ok. 725 tys. zł.
Rolls Royce Silver Seraph „Estate Wagon” – www.mcmotors.it
Opublikowany przez Magni & Carnevale Motors Sobota, 7 listopada 2020