Szukaj

Christine Granville: zegarki stworzone z myślą o kobietach

Christine Granville to marka zegarkowa stworzona przez polską firmę. Powstała z myślą o kobietach, dla których zegarek to element stylizacji, ale też część świadomego stylu życia. Właśnie dlatego marka stawia na innowacje, wprowadzając wegańskie paski ze skórek jabłek

Przyzwyczailiśmy się, że zegarki to domena mężczyzn, ich „osobista biżuteria”. Tymczasem rynek zegarków dla kobiet rośnie bardzo dynamicznie. Christine Granville to polska marka zegarkowa stworzona z myślą o kobietach. Jej twórczyni, Agnieszka Bobrukiewicz, myśli w nowoczesny sposób, czego dowodem może być choćby najnowsza innowacja, wegańskie paski zegarków wykonane ze skórek jabłek. Marki Christine Granville nie byłoby jednak, gdyby nie pewna niezwykle odważna Polka, która zmieniła bieg II wojny światowej… 

Sukces: Kim była Krystyna Skarbek, kobieta, która stała się inspiracją dla stworzenia marki Christine Granville?

Agnieszka Bobrukiewicz: To Polka, która zmieniła bieg historii, śmiało można powiedzieć, że była Jamesem Bondem w spódnicy. Pod pseudonimem Christine Granville przez lata działała jako agentka brytyjskiego wywiadu w czasie II wojny światowej. Była niezwykle cennym wywiadowcą dla Wielkiej Brytanii, właśnie ona wpłynęła na losy Europy. Podczas pobytu w okupowanej Polsce zdobyła dokumenty wraz z datą ataku Niemiec na ZSRR, a następnie przekazała je Brytyjczykom. To wpłynęło na opóźnienie niemieckiej operacji Barbarossa, która była początkiem końca II wojny światowej. Nic dziwnego, że Winston Churchill, nazywał Krystynę Skarbek swoją ulubioną agentką. W Polsce dopiero od jakiegoś czasu zrobiło się głośno na jej temat. Miało to związek z wydaniem powieści Vincenta Severskiego o życiu Christine, co bardzo mnie cieszy, bo Krystyna Skarbek była niezwykłą kobietą, która nie bała się ryzykować, dlatego jej historia może stanowić źródło inspiracji dla każdego. 

Agnieszka Bobrukiewicz, twórczyni marki Christine Granville
Agnieszka Bobrukiewicz. Fot: materiały prasowe
 
Postać historyczna jako inspiracja dla marki, to nie zdarza się zbyt często.
 
Od zawsze podziwiałam silne kobiety. Krystyna Skarbek była niezależna, zagadkowa i pełna elegancji, a przy tym tajemnicza. Umiała znaleźć rozwiązanie w najbardziej niebezpiecznych sytuacjach, zachowując “zimną krew”. Wiedziała czego chce, była zaangażowana i bardzo profesjonalna. Jej praca była jej misją. Dlatego to właśnie jej historia zainspirowała mnie do stworzenia Christine Granville. 
 
Dlaczego właśnie zegarki stały się przedmiotem działalności firmy? 
 
Dla Krystyny Skarbek czas odgrywał ogromną rolę, każda minuta była na wagę złota, każda sekunda decydowała o życiu jej i innych osób. Dlatego w mojej głowie zrodził się pomysł na stworzenie produktu, który będzie symbolem tego, jak ważną funkcję pełni czas w naszym życiu i w samym procesie zmiany, której możemy wspólnie dokonać. Stworzenie marki zegarkowej było oczywistym wyborem. 
 
Czym jest zegarek dla kobiet? Dla mężczyzn to element codziennej biżuterii. Jaką rolę spełnia zegarek w świecie kobiecego stylu? 
 
Dla mnie zegarek jest nieodłącznym elementem mojej garderoby. Oprócz względów praktycznych i roli jaką spełnia, jest też dodatkiem, pełni rolę biżuterii, wzbogaca strój. Przy tworzeniu marki Christine Granville tak ważne było dla mnie, aby każda kobieta mogła dostosować zegarek do swoich potrzeb – do stroju i okazji. Dlatego zegarki posiadają wymienne paski w różnych kolorach, w ofercie mamy paski ze skóry naturalnej oraz wegańskiej, wyprodukowanej ze skórek jabłek. Kształt zegarka jest bardzo klasyczny, to tzw. Tank Watch, który charakteryzuje się prostokątną tarczą, w takim przedziale cenowym 759-859 zł trudno jest kupić tego typu zegarek, bo „tank watch” mają w swojej ofercie głównie marki premium. Ponadto nasze zegarki mają na tarczach numer paszportu Krystyny Skarbek, czyli CHRISTINE GRANVILLE. Natomiast logo nawiązuje do herbu rodziny Skarbek. Za tym produktem stoi ciekawa historia.
 
Zegarek Christine Granville z niebieskim paskiem
Fot: materiały prasowe

 

  

Weganizm stał się trendem nie tylko w świecie gastronomii, ale też w modzie? Jak zmieniają się oczekiwania kobiet w tym zakresie?
 
Kobiety coraz bardziej świadomie podchodzą do zakupów. Zwracają uwagę na skład i jakość materiału, z którego wykonany jest produkt. Częściej sięgają po produkty ekologiczne. Dlatego tworząc kolekcje zdecydowaliśmy się wprowadzić dodatkowo do naszej oferty produkt w 100% ekologiczny. Jako marka stawiamy na innowacyjne podejście, lubimy eksperymentować i chcieliśmy wprowadzić na rynek produkt, który będzie się wyróżniać.
 
Paski ze skórek jabłek to innowacja. W jaki sposób została opracowana i wdrożona, czym takie paski różnią się od „tradycyjnej” skóry? 
 
To innowacja, bo nie spotkałam się z firmą, która produkowałaby paski do zegarków z takiego surowca. Robiąc research i myśląc o nowej kolekcji pasków natrafiłam na artykuł w którym przedstawione były dane: rocznie produkujemy około 12 mln ton odpadów. Oznacza to, że przeciętnemu Polakowi wystarczy 12 miesięcy, by wytworzyć ponad 300 kg odpadów. Większość tych śmieci składowana jest na wysypiskach, recyklingowi poddawany jest tylko niewielki odsetek. Natomiast wytłoczyny z jabłek stanowią największy ilościowo odpad organiczny w przetwórstwie owocowo-warzywnym, dziennie powstaje około 500 ton wytłoków. Dlatego postanowiłam poszukać producenta, który pomógłby nam je wykorzystać. Okazało się, że istnieje sposób na przetworzenie pozostałości z jabłek w niezwykle trwały, imitujący naturalną skórę materiał. Przy jego wytwarzaniu korzysta się wyłącznie z organicznych odpadów, dzięki czemu jest on bezpieczny dla zdrowia, nietoksyczny i całkowicie biodegradowalny. A skóra z jabłek jest delikatna i porównywalna do skóry naturalnej zarówno z wyglądu, jak i pod względem funkcjonalności.
Zegarek Christine Granville
Fot: materiały prasowe
  
Paski zegarków Christine Granville oplatają nadgarstek, stanowią formę ozdoby. Skąd taki pomysł? 
 
Chciałam stworzyć produkt, który będzie praktyczny, ale też ładny, klasyczny i ponadczasowy. Dodatkowo ten pomysł zrodził się w momencie mojej fascynacji historią Krystyny Skarbek. Od razu pomyślałam, że zegarek to strzał w dziesiątkę, zarówno w jej życiu jak i w moim czas odgrywa bardzo ważną rolę. Jest to produkt, który oczywiście jest ozdobą, ale też gadżetem z fajną historią.   
 
Stylistyka zegarków to vintage inspirowany latami 20. i 30. Czemu właśnie takie inspiracje? 
 
Moda tych lat to niesamowite źródło inspiracji. Lata 20. i 30. to przełom kulturowy, społeczny i polityczny, a przede wszystkim wolność, którą można było zauważyć również w modzie. Ozdobne, bufiaste suknie z gorsetem zastąpione zostały chłopięcym lookiem – proste, luźne kroje zapewniające wygodę, do tego gładko zaczesane włosy. To była rewolucja w podejściu do kanonów piękna. W tym czasie powstał ruch kobiet nazywany flapperkami, które swoim strojem nawiązywały do męskiej garderoby – to dawało kobietom wolność i niezależność. Zegarek kojarzony był zazwyczaj z elementem męskiej garderoby, dlatego te rewolucyjne lata były inspiracją do stworzenia produktu tylko dla kobiet w prostym klasycznym i minimalistycznym stylu. 
 
Żyjemy w czasach rosnącej popularności smartwatchy. Co decyduje o tym, że kobiety wybierają właśnie zegarki analogowe? 
 
Zegarki analogowe kojarzą się przede wszystkim z ponadczasową klasyką. Mają za sobą długą historię, są eleganckie, tworzone z dbałością o detale. Wzbogacają stylizację, nadają jej charakteru, są elementem biżuterii, możemy wybierać spośród różnych kolorów pasków, różnych rodzajów bransoletek i tarczy. Dla mnie mają przede wszystkim wartość sentymentalną. 
Paski do zegarków Christine Granville
Wegańskie paski do zegarków wykonane ze skrórek jabłek. Fot: materiały prasowe
 
 
Stworzyła pani markę odpowiedzialną społecznie, skąd decyzja, by wspierać przedsiębiorczość kobiet? 
 
Wsparcie kobiet w biznesie i promowanie tego typu pomocy to główna misja mojej marki. Jestem od lat mentorką i dzielę się swoją wiedzą, doświadczeniem i energią z kobietami. Zależało mi, żeby stworzyć społeczność kobiet Christine Granville. Nasze klientki poprzez zakup zegarka dołączają do grona kobiet, które pomagają sobie nawzajem w realizacji biznesowych marzeń. Celem marki jest połączenie jak największej liczby kobiet oraz przekazanie określonej części środków ze sprzedaży zegarków na rzecz fundacji, która wspiera kobiety w ich biznesowym rozwoju. 
 
Dlaczego to ważne dla marki zegarków, by wspierać kobiety? 
Od wielu lat pracuję w typowo męskim środowisku – w marketingu detalicznym i branży paliwowej. Od lat jestem również mentorką, członkiem kilku fundacji w Polsce i w USA, które wspierają aktywność kobiet w biznesie. I chociaż uwielbiam pracę w branży paliwowej, to chciałam stworzyć produkt z misją, dedykowany tylko kobietom. Dzięki współpracy z wieloma ambitnymi kobietami czułam, że muszę zrobić coś więcej, dlatego kluczową rolą przy tworzeniu pomysłu na biznes była współpraca z fundacją wspierającą rozwój kobiet. Poza tym uważam, że wciąż jesteśmy mniej pewne siebie, często wręcz zaniżamy i nie doceniamy swoich kompetencji. Dużo rzadziej ryzykujemy niż mężczyźni, co niestety ma negatywny wpływ na naszą ścieżkę kariery w firmie. Potrzebujemy też wsparcia w drodze na szczyt, bo jednak w dalszym ciągu jest dużo mniej kobiet na kierowniczych stanowiskach niż mężczyzn. Dlatego myślę, że tak ważne jest wsparcie kobiet na ścieżce kariery. Klientka kupując mój produkt ma szansę dorzucić swoją cegiełkę na rzecz innych kobiet a sam zegarek jest symbolem pokazującym przynależność do społeczności silnych agentek Christine Granville. Moim cichym marzeniem jest stworzenie marki globalnej, która w przyszłości będzie wspierać kobiety na całym świecie.
 
Całą kolekcję marki Christine Granville można znaleźć na stronie: www.christinegranville.pl
Zamknij
Zamknij